باغداران توصیه‌های فنی را جدی بگیرند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باغداران استان برای کاهش خسارت یخبندان بهاره، توصیه‌های فنی کشاورزی را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به تغییر نقشه‌های پیش بینی و ورود سامانه بارشی و همراهی آن با سامانه سرد قطبی و پیشروی خط برف به عرض‌های پایین‌تر که احتمالاً بخش‌هایی از استان را در بر می‌گیرد، احتمال کاهش ناگهانی دما تا آستانه‌های زیر صفر و یخبندان به خصوص در روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه افزایش می‌یابد.

اسماعیلی اظهار داشت: با توجه به حساس بودن مراحل رشدی درختان میوه و احتمال آسیب دیدگی در اثر خطر سرما، باغداران باید توصیه‌های فنی را بکار گیرند تا از بروز کاهش خسارت یخبندان جلوگیری شود.

اسماعیلی تصریح کرد: باغداران باید تعداد کافی بخاری پلار‌های باغی، آماده سازی دمنده‌های حرارت زا و دراگون‌های پشت تراکتوری یا ثابت و فن‌ها و سایر ادوات موجود نصب کنند.

او خاطر نشان ساخت: تمامی ادوات مرتبط با سرمازدگی باید در شرایط یخبندان تشعشعی بکار گرفته شوند و در غیر این صورت لزومی به بکارگیری این ادوات نخواهد بود چرا که در صورت تداوم وقوع باد و وزش باد و ابرناکی و یا بارش و رگبار خطر سرمازدگی بسیار کاهش می‌یابد.

اسماعیلی از باغداران استان قزوین خواست برای انجام عملیات سم پاشی و محلول پاشی تا دوروز آتی و عدم محلول پاشیب از اواخر سه شنبه جهت وزش باشد و رگبار و رعد و برق، پایش مزارع کلزا برای رصد آفت شته و وضعیت علف‌های هرز در صورت مشاهده به صورت لکه‌ای مبارزه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.