در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کلاهبرداری مجرم سایبری با ترفند واسط قرار دادن حساب شهروند اصفهانی / کشف محموله مواد ضد عفونی کننده درنایین

مهم‌ترین حوادث امروز هجدهم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز هجدهم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری مجرم سایبری با ترفند واسط قرار دادن حساب شهروند اصفهانی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان مبنی بر واریز وجه توسط فردی ناشناس به حساب وی و سپس برداشت از حساب وی و مسدودی حساب با شکایت مالباخته رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او عنوان کرد: بنابر اظهارات شاکی مدتی قبل اقدام به خرید کارت شارژ با تخفیف ویژه از فروشگاهی تلگرامی کرده که با هدایت وی به درگاه جعلی پرداخت، کلیه اطلاعات کارت بانکی سرقت و حساب وی به عنوان حساب واسط مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

سرهنگ مرتضوی افزود: با توجه به اینکه در چنین مواقعی فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جا نگذارد، کارشناسان پلیس فتا استعلامات لازم را گرفته و متوجه شدند فرد مجرم چندین حساب را به‌عنوان حساب واسط مورداستفاده قرار داده است و با اقداماتی تخصصی متهم اصلی را شناسایی کردند.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد: مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از حساب آنان به‌عنوان حساب واسط بعلت بی توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است، بنابراین شهروندان در خرید‌ها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر به هر عنوان کارت، شماره حساب خود را دراختیار دیگران قرارداده اند قبل از بروز هرگونه مشکل و جلوگیری از سوء استفاده رمز اول و دوم کارت خود را تغییر دهند.
 
کلاهبرداری مجرم سایبری با ترفند واسط قرار دادن حساب شهروند اصفهانی / کشف محموله مواد ضد عفونی کننده درنایین
 

کشف محموله مواد ضد عفونی کننده درنایین

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان نایین بیان داشت: عوامل مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" شهرستان "نایین" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم از این خودرو بازرسی شد که یک هزار و ۸۰۰ محلول ضد عفونی کننده ۲۵۰ لیتری و ۱۰ محلول ضد عفونی کننده ۲۰ لیتری فاقد مجوز قانونی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین تاکید کرد: اینگونه افرادبرای رسیدن به سود مادی خود سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند که نیروی انتظامی همواره با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.
 

دستگیری سارق منزل لحظاتی پس از سرقت در "تیران وکرون

سرهنگ "علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی حین گشت زنی در سطح شهر به فردی مشکوک و به وی دستور ایست می‌دهند که این فرد با مشاهده ماموران اقدام به فرارمی کند که ماموران بلافاصله او را دستگیر می‌کنند.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی پلیس مشخص شد این افرد لحظاتی قبل وارد یک منزل شده و مقداری وجه نقد را سرقت کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: وجه نقد کشف شده پس از طی مراحل قانونی به مالک بازگردانده شد.
سرهنگ صادقی اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مالک بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان به شهروندان توصیه کرد، از نگهداری اموال با ارزش و وجوه نقد در منزل خودداری کنید و منزل و اماکن خود را به قفل و تجهیزات ضد سرقت مطمئن مجهز کنید.
 

کشف ۲۰ کیلو تریاک در "خمینی شهر

سرهنگ "علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام خبر توزیع و حمل مواد مخدر توسط یک قاچاقچی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "نجف آباد" به عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر "خمینی شهر "، یک گروه از ماموران وارد عمل شدند.

او افزود: پس از هماهنگی‌های لازم از محل بازرسی شد که ۲۰ کیلو تریاک و ۵ میلیون تومان وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: ماموران انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کنند و اجازه جولان به آنان را نخواهند داد.
 

واژگونی تانکر شیر در اتوبان معلم اصفهان

فرهاد کاوه آهنگران با اشاره به حوادث ۲۴ ساعت گذشته در کلان شهر اصفهان، اظهار کرد: هشت مورد آتش سوزی و چهار حادثه امدادی در این مدت به مراکز آتش نشانی اصفهان اعلام و امدادرسانی شده است.

او با بیان اینکه این حوادث فوتی و مصدوم نداشته است، افزود: واژگونی تانکر شیر در اتوبان معلم در ساعت ۱۳ ظهر امروز مهمترین حادثه ۲۴ ساعت گذشته بود که حادثه دیدگان دچار مصدومیت جزئی شدند.

 

انتهای پیام/م
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار