مدیر کل بهزیستی اردبیل:

سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در اردبیل راه اندازی شد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از راه اندازی سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا در استان اردبیل خبر داد.

بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در خصوص راه اندازی سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران کرونا ویروس گفت: این سامانه به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی - اجتماعی ناشی از این بحران، توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است که با این شیوه رصد و پایش آسیب‌های ناشی از این بیماری امکان پذیر خواهد شد.

او افزود: دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب، سامانه «خود ارزیابی وضعیت روانشناختی» را طراحی نموده است تا در این چرخه، خدمات بصورت سطح بندی و سیستم ارجاعی ارائه شود و افراد با مراجعه به سامانه ضمن تکمیل اطلاعات جمعیت شناسی، به سوالات تخصصی مطرح شده در این سامانه، پاسخ‌های مناسب ارائه نمایند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در رابطه با نحوه مشارکت در سامانه خود ارزیابی بیان کرد: افراد با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت می‌کنند و از طریق تماس با صدای مشاور (۱۴۸۰) از خدمات تخصصی بهره مند می‌شوند که در صورت تشخیص روانشناسان چنانچه خدمات تخصصی برای فرد مورد نظر نیاز باشد، توسط مشاوران و متخصصین امر به مراکز تخصصی سازمان ارجاع داده می‌شوند.

ستاری افزود: فرایند چرخه روانشناختی تا دستیابی نتایج مطلوب ادامه می‌یابد و کلیه مراحل کاملاً بصورت رایگان به همشهریان ارائه می‌شود و براین اساس افراد می‌توانند با مراجعه به آدرس CORONA.BEHZISTI.IR از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: ارتقای کیفیت زندگی، کاهش تاثیرات منفی روانی و مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی ازجمله نتایج مثبت این سامانه هستند که از این طریق می‌توان در تحقق ارتقای سلامت روانی شهروندان موثر واقع شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.