افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب در استان همدان

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب شهروندان همدانی خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب در استان همدانحمید رضا نیکداد، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت بیشتر بهداشت شهروندان مصرف آب در همدان ۲۵ درصد افزایش یافته است.

او با تاکید بر اینکه برای شستشوی دست نباید ۲۵ ثانیه شیر آب باز باشد افزود: مردم می‌توانند در کنار شستشو و رعایت بیشتر بهداشت فردی مصرف آب را هم مدیریت کنند تا در تابستان هم مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: هم اکنون روزانه هزار و ۴۴۰ لیتردر ثانیه آب تصفیه شده وارد شبکه توزیع همدان می‌شود و این درحالی است که پارسال این موقع سال هزار و ۵۰ لیتر آب در ثانیه وارد شبکه توزیع همدان می‌شد.

نیکداد از تامین نیاز ۷۵ درصد آب شهروندان همدانی از طریق ذخیره سد اکباتان خبر داد و افزود: هم اکنون ۸۰ درصد این سد پر است.

او بیان کرد: تا پایان فرورودین از رودخانه فصلی عباس آباد هم برای تامین آب آشامیدنی شهروندان همدانی استفاده می‌کنیم و هم اکنون این رودخانه در مداربهره بردری ما قرار دارد.

انتهای پیام/ا

 

برچسب ها: مصرف آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار