فرمانده سپاه استان سمنان خبر داد؛

سازماندهی ۷ هزار بسیجی در سمنان برای مقابله با کرونا

سردار دامغانی از سازماندهی ۷ هزار بسیجی در قالب ۷۵۰ گروه جهادی در استان سمنان برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در نشست اعضای قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) استان سمنان از سازمان‌دهی ۷ هزار بسیجی در قالب ۷۵۰ گروه جهادی در سطح استان سمنان برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک خبر داد.

او با بیان اینکه سه قرارگاه زیستی در استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل‌شده است افزود: در ابتدا یک قرارگاه زیستی در سپاه استان سمنان و هشت قرارگاه در سپاه‌های نواحی و سطح تیپ تشکیل شد و سپس به تمامی فرماندهان نواحی مأموریت ایجاد قرارگاه‌های شهرستانی سپرده شد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: سومین قرارگاه زیستی مقابله با کرونا که در سطح استان تشکیل‌شده است، قرارگاه‌های محله‌ای با محوریت پایگاه‌های بسیج است.

سردار دامغانی افزود: یکی از اقدامات مؤثر این قرارگاه‌های سه‌گانه گندزدایی و ضدعفونی مستمر معابر و مراکز پرتردد شهری، مراکز و اماکن خاص همچون زندان‌ها و بیمارستان‌ها و بخشی از منازل مردم است.

او به اجرای عملیات بیولوژیک به‌صورت استانی در روز سوم شعبان که مصادف با میلاد امام حسین (ع) بوده و روز پاسدار نام نهاده شده است اشاره کرد و گفت: در قالب اجرای این عملیات ۶۰۰ نقطه استان سمنان گندزدایی و ضدعفونی شد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از دیگر اقدامات انجام‌شده قرارگاه زیستی سپاه استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا با استفاده از توان و ظرفیت مردمی را تهیه و تولید ۳۵۰ هزار ماسک و توزیع ۱۵۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار استان سمنان عنوان کرد.

سردار دامغانی به راه‌اندازی چهار نقاهتگاه در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار اشاره کرد و گفت: این نقاهتگاه‌ها با مدیریت سپاه استان سمنان و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و فرمانداری‌ها راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار