مرمت ۵۰ اثر منقول فرهنگی ـ تاریخی زنجان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ۵۰ اثر منقول فرهنگی ـ تاریخی در سال ۹۸ مرمت شد.

مرمت ۵۰ اثر منقول فرهنگی ـ تاریخی زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۵۰ شی فرهنگی– تاریخی موجود در مخزن اداره کل میراث فرهنگی که شامل ۲۰ عدد سکه و ۳۰ عدد سفال می‌شود، توسط مرمتگران در کارگاه مرمت اشیاء موزه ذوالفقاری مرمت شد.

او افزود: اقدامات انجام شده بر روی ۵۰ شی فرهنگی ـ تاریخی شامل بررسی و مشاهدات ماکروسکوپی، آسیب شناسی اشیاء و انجام آزمایشات اولیه جهت شناسایی عوامل آسیب رسان، پاکسازی به دو روش مکانیکی و شیمیایی و تثبیت نهایی اشیاء است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: اشیای فرهنگی ـ تاریخی با جنسیت‌های مختلف از جمله سفال، فلز، منسوجات، پوشاک و ... متعلق به گنجینه‌های استان ساماندهی حفاظتی شد و اطلاعات مربوط به ۵۰ شی تاریخی موجود در موزه‌های استان در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی تاریخی ثبت شده است.

به گفته ارجمند، اقدامات انجام شده شامل پاک سازی اشیا، بازکردن پوشش‌های قبلی و قرار دادن مجدد آن‌ها در پوشش‌های جدید با توجه به جنسیت، ابعاد و اندازه و ... طبقه بندی بر اساس جنسیت و چیدمان آن‌ها در داخل قفسات، فهرست برداری از اشیاء، نصب شماره اموالی و اطلاعات آن‌ها می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.