ضیاییان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیش بینی بارش‌های بهاری در برخی استان ها/ دمای تهران کاهش می‌یابد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی روز‌های آینده در برخی استان‌ها بارش‌های رگباری و در مناطق مستعد تگرگ خواهیم داشت.

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در کشور خبر داد و گفت: طی روز‌های آینده در استان‌های مختلف بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ را خواهیم داشت.

وی از کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما از فردا در نوار شمالی کشور خبر داد.

ضیاییان از ورود سامانه جدید بارشی در کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و غرب مازندران بارش آغاز می‌شود و در برخی استان‌های واقع در شمال غرب همچون کردستان و همدان بارش به صورت پراکنده خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: امشب در استان‌های اردبیل و غرب گیلان بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه بارش در مناطق غرب کشور از شدت بیشتری برخوردار است، بیان کرد: فردا بارش باران علاوه بر شمال غرب، نوار شمالی کشور را در بر می‌گیرد، ضمن آنکه برخی از استان‌های جنوب غرب درگیر بارش خواهند بود.

مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب و استان‌های واقع در مرکز کشور همچون مرکزی، همدان، قم، نوار شمالی شامل استان‌های حاشیه دریای خزر، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال و غرب سمنان، تهران، البرز و قزوین بارش خواهیم داشت.

به گفته وی، روز سه شنبه در استان‌های گیلان، اردبیل، غرب مازندران و ارتفاعات شمال استان تهران و البرز بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه بارش از شدت خاصی برخوردار نیست، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز چهارشنبه بارش در مناطق وسیعی اتفاق خواهد افتاد.

 پیش بینی بارش‌های رگباری همراه با تگرگ در تهران

ضیاییان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: از فردا تا روز شنبه بارش در آسمان تهران تداوم دارد و طی روز سه شنبه و پنج شنبه بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه دمای تهران ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد، تصریح کرد: با فعالیت سامانه بارشی روز‌های پربارشی برای تهران انتظار می‌رود و به سبب بارش‌های رگبار بهاری، احتمال تگرگ وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار