انصارالله با متجاوزان چه می کند؟

مارب اصلی‌ترین شهر باقی مانده در تسلط ائتلاف سعودی است که تحت کنترل حزب اصلاح یمن وابسته به اخوان المسلمین قرار دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزی از " مائو تسه تونگ" رهبر چین کمونیست سوال کردند برای تصرف هنگ کنگ به چه چیزی نیاز داری؟ او جواب داد: فقط یک تلفن. حالا وضعیت این روز‌های یمن نیز این چنین به نظر می‌رسد.

انصارا... از ۳ محور مارب را در محاصره دارد، بر ارتفاعات مشرف بر آن تسلط پیدا کرده است و به همین دلیل با صراحت می‌توان گفت مرکز استان تاریخی مارب از لحاظ نظامی سقوط کرده محسوب می‌شود.

مارب اصلی‌ترین شهر باقی مانده در تسلط ائتلاف سعودی است که تحت کنترل حزب اصلاح یمن وابسته به اخوان المسلمین قرار دارد. تصرف این شهر و مناطق باقی مانده استان مارب تقریبا سرنوشت جنگ یمن را تا حد زیادی روشن خواهد کرد؛ اما چرا ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تصرف مارب تعلل می‌ورزند؟ اولین و مهم‌ترین دلیل آن به حجم بالای اسرای در دست انصارا... بر می‌گردد که با توجه به محاصره یمن نگهداری از آن‌ها برای انصارا... مشکل است.

در عملیات‌های بنیان مرصوص و نصرمن ا... حجم اسرا به حدی بود که جنبش انصارا... با مشکلات زیادی مواجه شد. در مارب نیز ۱۰ تیپ مزدوران وابسته به عربستان حضور دارد که حمله و اسارت بخش وسیعی از آن‌ها مشکلات جدی برای انصارا... ایجاد خواهد کرد.

از این رو این جنبش در تلاش است با رایزنی با قبایل مارب و مسئولان حزب اصلاح به توافقی برای حل مسالمت آمیز موضوع برسند و شروطی که رهبر انصارا... در این باره مطرح کرد نیز در همین زمینه بود. البته با فشار‌های عربستان این مذاکرات تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

به نظر می‌رسد سعودی‌ها همچنان در حال و هوای سال ۲۰۱۴ به سر می‌برند و واقعیت‌های میدانی جدید را هنوز درک نکرده اند. عجیب‌تر آن که سعودی‌ها هنوز بر اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت اصرار دارند و خواستار تخلیه صنعا از نیرو‌های انصارا... هستند! این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نه تنها از سال ۲۰۱۴ در شرایط بهتری قرار دارند بلکه از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر استراتژی داده اند و در حال پیشروی در مناطق مختلف یمن هستند.

به نظر می‌رسد اگر مذاکرات فعلی شکست بخورد، انصارا... وارد مارب شود و آخرین پایگاه اصلی ائتلاف سعودی و نیرو‌های منصور هادی را تصرف کند؛ چیزی که صرفا یک دستور سید عبدالملک بدرالدین برای آن نیاز است.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار