بسته جامع حمایت از تجارت و تولید اصفهان در دست تدوین است

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت:بسته جامع حمایت از تولید و تجارت استان که بیشترین خسارت را از کرونا دیدند با مشارکت اتاق بازرگانی، خانه صنعت و اتاق اصناف در دست تدوین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابراهیم جلیلی جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهارداشت: به‌طور قطع شیوع ویروس کرونا آثار منفی بر همه بخش‌های اقتصاد کشور گذاشته و بسیاری از کسب و کار‌ها و مشاغل بخصوص در بخش تولید زیان قابل توجهی را متحمل شدند.

او ادامه داد: دولت در سطح کلان کشور به دنبال تدوین بسته حمایتی در این زمینه است و ساز و کار‌هایی را برای حمایت از بخش تولید و تجارت در نظر گرفته است.

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: طرحی در این زمینه با همکاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و صاحبان و فعالان صنعتی اصفهان تهیه و برای تصویب به وزارتخانه ارائه شده است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی حوزه صنعت، معدن و تجارت خسارت‌های وارده به این بخش در مدت کوتاه قابل ارزیابی نیست، اما بیشتر بخش‌هایی که کسب و کارشان در این مدت تعطیل شد، متحمل خسارت جدی شدند.

جلیلی بیان کرد: ضرورت تعطیلی بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت و جداسازی اجتماعی در این شرایط و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و اجتناب ناپذیر بود.

او تصریح کرد: بیش از ۲ هزار واحد صنفی در استان اصفهان وجود دارد و هر اتحادیه حدود چهار تا پنج هزار عضو دارد که همه آن‌ها به نوعی خسارت دیدند و اتاق اصناف، خانه صنعت و اتاق بازرگانی در این زمینه تهیه طرح حمایتی را دنبال می‌کنند.

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام "جهش تولید" گفت: محور برنامه‌های دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت صمت برای تحقق این شعار در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد و بر اساس این محور‌ها همانند سال گذشته که قدم‌های مثبت و خوبی برای رونق تولید برداشته شد، عمل خواهد شد.

جلیلی اضافه کرد: دولت باید برای تحقق جهش تولید در حوزه‌های سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و نوسازی و بازسازی واحد‌های صنعتی استان اصفهان به آن‌ها کمک کند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار