هشدار انصارالله یمن به سازمان جهانی غذا

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن هشدار به سازمان جهانی غذا درباره مشکلاتی که در توزیع کمک‌های این سازمان وجود دارد، آغاز اعطای کمک‌های نقدی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از سازمان جهانی غذا خواست اعطای کمک نقدی به مردم یمن را آغاز کند که در غیر این صورت ویدئو‌های ویژه جلسات طرفین را منتشر خواهد کرد.

وی در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: اگر برنامه جهانی غذا مرحله آزمایشی اعطای کمک‌های نقدی را عمدا و با بهانه‌های واهی آغاز نکند، ویدئو‌های ویژه مربوط به عذرخواهی و موافقت آن‌ها با حقیقت به وجود آوردن مشکلات در مسیر این کار را منتشر خواهد کرد.

عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد که مسئولان برنامه جهانی غذا در یمن از محتوا و وجود این ویدئو‌ها اطلاع دارند.

عبدالمحسن الطاووس، مسئول امور انسانی انقلاب یمن نیز تاکید کرد که سازمان جهانی غذا می‌داند که پیش از این در مسیر اعطای کمک‌های غذایی چه مشکلاتی وجود داشت و بعضا مواد غذایی فاسد به یمن می‌رسید.

سازمان جهانی غذا در فوریه ۲۰۱۹ با انصارالله یمن به توافق رسیده بود که اعطای کمک‌های نقدی با اخذ اثر انگشت از مردم در سه استان این کشور را به صورت آزمایشی آغاز کند، اما با ادعای اینکه در برخی شروط به توافق نرسیده اند اجرای این کار را به تعویق انداخت.

پیش از این شبکه تلویزیونی المسیره با پخش ویدئویی از انبار‌های سازمان جهانی غذا در یمن نشان داد که به دلیل کوتاهی در توزیع مناسب این غذا‌ها فاسد و به دست مردم گرسنه یمن که از سوء تغذیه رنج می‌برند نرسیده است.

محاصره ۵ ساله یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و حملات متعدد به زیرساخت‌های این کشور و ممانعت از ورود کمک‌های انسان دوستانه اوضاع بهداشتی-درمانی و غذایی این کشور را به شدت بحرانی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار