کریمی خبرداد؛

لزوم استفاده از خدمات مشاوره‌ای در مدارس کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای به نوجوانان در مدارس در بحث آموزش مهارت‌های زندگی امری جدی است.

اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متولی امر آموزش‌های پیش از ازدواج این دفتر است.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ آموزش مهارت‌های ارتباطی به جوانان را در دستور کار داریم، گفت: طبق پژوهش‌هایی که در اواخر سال ۹۸ بر روی این موضوع انجام شد به این نتیجه رسیدیم که آموزش مهارت‌های ارتباطی امروز یکی از نیاز‌های اساسی جوانان کشور است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ مرکز مشاوره ازدواج جوانان افتتاح شد و مراکز مشاوره تحت نظارت وزارت ورزش و جوانان به ۳۱۵ مرکز فعال در کشور رسید.

کریمی گفت: این دفاتر مشاوره در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت غیر حضوری و تلفنی خدمات مشاوره‌ای را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه در سال گذشته به بیش از ۲۰ استان کشور سفر کردیم، تصریح کرد: در جلسات استانی با سمن‌های جوانان مشکلاتشان را مرتفع و جلسات صمیمانه را برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه حضور در مناطق حاشیه نشین و رفع مشکل آن‌ها یکی از برنامه‌های ما در سال ۹۸ بود، افزود: در سال ۹۸ جوانی که طرحی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت تشویق به امر ازدواج و هر یک از سرفصل‌های تعیین شده این دفتر داشته باشد از آن حمایت خواهد شد.

کریمی افزود: نظارت بر دفاتر مشاوره به طور مستمر و جدی پیگیری می‌شود و ما با اعزام کارشناسان و ارزیابان عملکرد این دفاتر را کنترل می‌کنیم.

او با بیان اینکه اگر در حین مشاوره تخلفی رخ دهد به معاونت جوانان و سازمان نظام روانشناسی ارجاع داده می‌شود، تاکید کرد: مجموع اعتبارات در بخش‌های مختلف معاونت جوانان برای سال ۹۸ هنوز تخصیص داده نشده است و با وجود شرایط پیش آمده در کشور ممکن است کمی به طول انجامد.

کریمی ادامه داد: با طولانی شدن روند موجود ویروس کرونا در کشور از طرح‌هایی که در بستر فضای مجازی قابل پیگیری باشد حمایت می‌شود، این طرح‌ها می‌تواند در زمینه ایجاد آموزش‌های مجازی در بستر فضای وب باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای به نوجوانان در مدارس در بحث آموزش مهارت‌های زندگی امری جدی است که امیدواریم در سال ۹۹ با همکاری وزارت آموزش و پرورش، سمن‌های جوانان بتوانند به مدارس ورود کنند و این جامعه هدف را تحت پوشش خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار