رعایت فاصله اجتماعی تنها راه مقابله با ویروس کروناست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله اجتماعی است گفت: این نکته مرتب باید به مردم تذکر داده شود.

رعایت فاصله اجتماعی تنها راه مقابله با ویروس کروناستبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در سطح استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، گفت: پذیرش بیماران کرونایی در همه بیمارستان‌ها انجام می‌شود، ولی تمرکز پذیرش این بیماران در بیمارستان، ولی عصر (عج) شهر زنجان است.

او  با تاکید بر لزوم توجه جدی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: اجرای قوانین مربوط به رعایت فاصله اجتماعی بایدتبدیل به مطالبه اجتماعی شود تا بتوان نتیجه بهتری گرفت.

قزلباش با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله اجتماعی است و این نکته مرتب باید به مردم تذکر داده شود، ادامه داد: شیب شیوع بیماری کووید ۱۹ طی چند روز گذشته دارای نزول بسیار اندک است و این کاهش شیب ناشی از هفته نخست و دوم تعطیلات است و با این تغییر رفتار روی داده در بین مردم، در روز‌های آینده شاهد افزایش شیب شیوع بیماری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برخی از مردم به هشدار‌ها در زمینه بیماری کرونا بی توجه هستند، گفت: رفتار مردم نسبت به چند روز گذشته تغییر کرده و خیلی از صنوفی که نباید باز باشند در حال فعالیت هستند و شاید هم مردم در حال رصد نحوه اجرای قوانینی هستند که تدوین شده است و از همه مهم‌تر اینکه بدون اینکه مردم در مقابل هم قرار گیرند

قزلباش بی توجهی بخش مهمی از شهروندان زنجانی به طرح فاصله گذاری اجتماعی و تردد‌های غیرضروری در سطح شهر را نگران کننده و خطرناک عنوان کرد و افزود: عادی شدن امور دغدغه و نگرانی کادر درمان است و با توجه به آغاز فعالیت مردم در سطح جامعه و همچنین مشاغل مختلف، نگرانی از روند افزایشی بیماری کووید ۱۹ افزایش یافته است.

او با تاکید بر اینکه تنها قطع زنجیره بیماری کرونا رعایت فاصله اجتماعی است، گفت: ورود و همراهی دستگاه‌های فرهنگی جامعه برای تقویت روحی و روانی جامعه و تداوم فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک نیاز اساسی مطرح است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.