معاون سازمان صمت استان سمنان:

۳ واحد تولید مس کاتدی و کنستانتره مس در سمنان ایجاد می‌شود

محمد فروهر گفت: در راستای جهش تولید سه واحد تولیدی مس کاتدی و کنسانتره مس سولفیدی در استان سمنان افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد فروهر معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تحقق جهش تولید در معادن و صنایع معدنی مس استان طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: افتتاح و بهره برداری سه واحد معدنی تولید مس با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال در سال جاری در دستور کار است که با تحقق این واحد‌ها شعار سال در زمینه صنعت مس تحقق می‌یابد.

او با بیان اینکه این واحد‌های تولیدی در زمینه مس کاتدی و کنسانتره مس سولفیدی فعالیت می‌کنند، افزود: این واحد‌ها ظرفیت حدود دو هزار تن تولید مس کاتدی و سولفیدی را خواهند داشت و می‌توانند اشتغال خوبی را به همراه بیاورند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه معادن مس استان ظرفیت استخراج سالانه ۷۵۰ هزار تن سنگ مس با عیار میانگین یک درصد را دارند در نتیجه برای تأمین مواد اولیه این واحد‌ها مشکلی نداریم، تاکید کرد: در سال گذشته ۳۴۲ هزار تن سنگ مس از معادن استان استخراج‌شده که با بهره‌برداری از این ۳ طرح صنعتی ظرفیت استخراج از این معادن نیز افزایش خواهد یافت.

فروهر ایجاد ارزش افزوده بیشتر، فرصت‌های شغلی را دیگر ویژگی بارز این سه واحد معدنی دانست و تصریح کرد: یک واحد تولیدی فرو سیلیکو منگنز و یک واحد تولیدی پنل‌های گچی نیز در سال ۹۹ راه اندازی می‌شوند که می‌توانند تحولات خوبی را در استان به وجود بیاورند.

او به موانع توسعه واحد‌های تولیدی و فرآوری در زمینه معادن نیز اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت رفع آنها، گفت: کمبود زیرساخت‌های مناسب در مناطق جنوبی شهرستان‌های شاهرود و دامغان بخصوص عدم توسعه شبکه برق صنعتی و تأمین آب موردنیاز بخش صنعت از مهمترین مشکلات توسعه صنایع معدنی فلزی در استان است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین گفت: ایجاد پست و شبکه انتقال برق در مناطق دارای پتانسیل معدنی جنوب استان سمنان از برنامه‌های بلندمدت برای توسعه زیرساخت‌های کمربند معادن فلزی جنوب استان سمنان است چرا که در حال حاضر این واحد‌های صنعتی با استفاده از ژنراتور برق موردنیاز خود را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار