اقداماتی بهزیستی آذربایجان شرقی برای پیشگیری از شیوع کرونا 

 سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از شیوع کرونا در میان افراد تحت پوشش خود را تشریح کرد.

اقداماتی بهزیستی آذربایجان شرقی برای پیشگیری از شیوع کرونا به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، صحاف سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از شیوع کرونا در میان افراد تحت پوشش خود را تشریح کرد.

صحاف گفت: ماسک و لباس‌های بیمارستانی توسط گروه‌های همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش تولید شده و اقلام بهداشتی برای مراکز آسیب دیدگان اجتماعی و مراکز اورژانس اجتماعی شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

او افزود: در راستای تصمیمات کمیته پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار استان، تمامی مهد‌های کودک زیر نظر حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان نیز تعطیل شده و مراکز و خودرو‌های اورژانس اجتماعی، مراکز شبانه روزی، خانه امن و خانه سلامت به طور مرتب ضدعفونی می‌شود.

او گفت: توزیع پک بهداشتی برای کودکان کار و خیابانی، توزیع بیش از ۳۵۰۰ بسته غذایی توسط پایگاه خدمات اجتماعی برای مددجویان شناسایی شده در معرض آسیب، تب سنجی مرتب مقیمان مراکز شبانه روزی به ویژه کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی از اهم فعالیت‌های بهزیستی استان در حوزه امور اجتماعی است.

صحاف افزود: جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان در ۲۴ مرکز نگهداری در سطح استان، محیطی شاد با استفاده از بازی‌های گروهی و بومی و ساختن انواع پازل، تقویت کار‌های دستی مانند نجاری ساده و ابتدایی، گلکاری، مرتب کردن فضای سبز محوطه، بازی‌های مجازی، استفاده بیشتر از وسایل سمعی بصری و فعالیت‌های ورزشی مناسب در کنار رسیدگی به درس فرزندان ایجاد شده است.

او افزود: به منظور پیشگیری از تردد بیش از حد، نحوه شیفت بندی پرسنل در خانه‌ها و مرخصی کودکان تغییر یافته است.

او افزود: خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در مواقع بحرانی به صورت ۲۴ ساعته در خدمت همشهریان عزیز در سراسر استان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.