نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ظهور منجی پایان تاریخ نیست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دوران آخرالزمان از نگاه قرآن و مکتب اهل بیت (ع)، پایان تاریخ نیست بلکه آغاز تاریخی نوین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان قزوین در برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه ظهور منجی پایان تاریخ نیست، گفت: دوران آخرالزمان از نگاه قرآن و مکتب اهل بیت (ع)، پایان تاریخ نیست بلکه آغاز تاریخی نوین است که انسان معنای انسانیت را درک می‌کند و جامعه حقیقت عدالت را می‌چشد، فقر و گرفتاری رخت بر می‌بندد و کرامت انسانی جایگاه والایی پیدا می‌کند و در نهایت زندگی نوینی بر اساس ارزش‌های متعالی آغاز می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: پایان تاریخ با ادبیات آخرالزمانی ظهور حضرت حجت (عج) هم‌خوانی ندارد و بهتر است بگوییم پس از ظهور، زندگی نوینی بر اساس ارزش‌های متعالی آغاز می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آخرالزمان می‌تواند با ظرفیت‌های متنوعی متصور شود و اگر آخرالزمان را روز آخر عالم هستی در نظر بگیریم، کار اشتباهی انجام داده‌ایم. می‌توانیم بگوییم ما در یک برهه خاصی از زمان هستیم که بیش از هر زمانی انتظار ظهور را می‌کشیم و علائم و نشانه‌های ظهور برایمان بیشتر اهمیت پیدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانیم بگوییم ظهور نزدیک است؟، بیان کرد: می‌توانیم بگوییم ان‌شاءالله ظهور نزدیک است، اما کسی خبر ندارد ظهور منجی عالم بشریت (عج) چند وقت دیگر خواهد بود و ما نمی‌توانیم وقتی برای ظهور معلوم کنیم.

او در پاسخ به سؤال یکی از بینندگان در خصوص اینکه چه رسالتی در دوره آخرالزمان داریم، عنوان کرد: ظهور امام زمان (ع)، ظهور انسانیت و بروز و ظهور انسان کامل، تحقق آیات قرآن، تحقق اخلاق اسلامی، تحقق عدالت الهی، ظهور علم، دانش و آگاهی بشری است.

یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی، علم و دانش بالاست

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی، علم و دانش بالاست و در منابع دینی گفته می‌شود اگر علم و دانش ۲۷ باب دارد تا ظهور امام زمان (عج) هر چه بشر در علم و دانش پیشرفت می‌کند، تنها دو باب از ۲۷ باب به روی بشر گشوده می‌شود و وقتی حضرت ظهور می‌کنند، همه این در‌ها گشوده می‌شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: این روایات نشان می‌دهد هر چه بشر آگاه‌تر می‌شود، به سوی ظهور گام بر می‌دارد و هر چه علم و دانش در دنیا گسترش پیدا می‌کند و بشر از نظر دانش و عقل قوی‌تر و عمیق‌تر می‌شود، بیشتر به ظهور نزدیک‌تر می‌شود.

او اظهار کرد: خدای متعال فرموده کسانی که عقل کاملی ندارند، از دین ابراهیمی روی گردان هستند و تأکید می‌کند هر چه انسان صاحب عقل کامل‌تری می‌شود، به همان اندازه پذیرای دین توحیدی و انبیاء الهی می‌شود و آن را بیشتر درک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین پیوند بین عقل و دین را بسیار مستحکم دانست و ادامه داد: هر چه دین به آن حکم می‌کند، عقل آن را می‌پذیرد و هر چه را که عقل به آن می‌رسد، دین هم آن را قبول دارد و هر چه جهان به سمت عقل، علم و دین گام بر می‌دارد یعنی گام‌های استوار برای تحقق جامعه مهدوی و ظهور بر می‌دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خصوص چگونگی رشد عقل نیز اظهار کرد: عقل نیازمند تغذیه است و عقل یک فرصتی است که خدا به انسان‌ها عنایت کرده است. تغذیه عقل با عبادت و بندگی، ذکر الهی و قرآن به بهترین شکل محقق می‌شود و خداوند می‌فرماید پیامبر با رسالتی که برای شما به ارمغان آورده است، باعث رشد عقلی شما می‌شود و اگر از او یاد نگیرید، هیچ کجای دیگر امکان دسترسی به این آگاهی و حقایق وحیانی وجود ندارد.

او در پاسخ به این سؤال که تفاوت جامعه مهدوی با سایر جوامع در چیست؟، تصریح کرد: وقتی از مبدأ موجودیت خودمان برای مقصد جامعه مهدوی حرکت می‌کنیم، مسیر بین مبدأ و مقصد با همه مسیر‌های دیگر متفاوت می‌شود.

امام جمعه قزوین گفت: وقتی در مسیر قرار می‌گیریم، همه چیزمان متفاوت می‌شود و ممکن است اقتصاد ربوی برای جامعه غیر مهدوی اهمیت نداشته باشد، اما برای جامعه مهدوی آسیب‌رسان است و با ربا نمی‌توان به مقصد جامعه مهدوی رسید.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: باید مدارس ما، فرزندان را برای جامعه مهدوی آماده کند و نمی‌شود جامعه مهدوی باشد، اما با برنامه‌هایی نظیر ۲۰۳۰ به مقصد دیگری کشیده شود. دانشگاه باید با نگاه به چشم انداز جامعه مهدوی طراحی شود.

او تأکید کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها در جامعه مهدوی می‌باید زمینه سازان ظهور باشند و اگر آمدیم به یک سریالی پرداختیم که در آن از هر چیزی سخن به میان می‌آید جز ارزش‌های جامعه مهدوی، به مسیر اشتباه رفته ایم. اگر از دزدی، قاچاق، تقلب و اعتیاد نگاه شد، اما به آن چیزی که باید توجه‌ای صورت نگیرد، کار فاخری تولید نشده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار