احتمال قطع موقت آب سد طالقان به دشت قزوین/ پیش بینی سر ریز شدن سد طالقان در سال جدید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با توجه به بارندگی‌ها، احتمال قطع موقت آب سد طالقان به دشت قزوین وجود دارد.

یداله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: طبق روال هر سال با توجه به شروع فصل آبیاری از شانزدهم فروردین ماه، جریان آب از سد طالقان برای کشاورزی در دشت قزوین برقرار شد، اما با توجه به بارندگی‌های اخیر و نیاز کم کشاورزان امکان دارد که این جریان آب به طور موقت قطع شود و پس از اتمام بارندگی‌ها و در صورت نیاز این جریان برقرار شود.

ملکی افزود: در برقراری دوباره جریان آب می‌توانیم تا ۲۵ متر مکعب در ثانیه در پیک مصرف برای کشاورزی در دشت قزوین از آب سد طالقان انتقال دهیم.

او درباره آخرین وضعیت سد طالقان گفت: فعلا حدود ۳۲۰ میلیون متر مکعب پشت سد آب داریم که حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب مانده است تا این سد پر شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین پیش بینی کرد امسال با توجه به بارندگی‌های بهاری، سد طالقان پر و سرریز شود.

ملکی گفت: در حال حاضر ورودی آب به سد طالقان ۳۰ متر مکعب در ثانیه و خروجی آن هفت متر مکعب است.

او اضافه کرد: دو نیم متر مکعب در استان و چهار و نیم متر کعب هم برای شرب تهران و کرج رها سازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در ادامه با اشاره به رهاسازی جریان آب از سد طالقان به دشت قزوین از مردم خواست که از نزدیک شدن و استقرار در مسیر رودخانه زیاران، سد زیاران، کانال‌های آبیاری و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی دشت قزوین، به طور جدی خودداری کنند و مراقب فرزندان خود باشند.

ملکی افزود: این شرکت نقاط پر حادثه را شناسایی کرده و با توجه به اعتباری که داشته با گاردریل، فنس و تابلو برای جلوگیری از شنا کردن مردم تلاش کرده، اما همچنان شاهد این هستیم که مردم از این موانع عبور می‌کنند.

او در ادامه از کشاورزان خواست با توجه به تلاشی که برای انتقال آب از سد طالقان صورت می‌گیرد، این نعمت الهی را بهینه مصرف کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.