وزیر کشاورزی ژاپن: دلیلی برای هجوم مردم به فروشگاه‌ها وجود ندارد

پس از اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن به دنبال شیوع ویروس کرونا، وزیر کشاورزی این کشور از مردم خواست برای خرید به فروشگاه‌ها یورش نبرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات ژاپن امروز تلاش کردند تا مردم این کشور را قانع سازند با اعلام وضعیت اضطراری از سوی شینزو آبه، نخست وزیر این کشور، به منظور مقابله با شیوع گسترده کرونا، نیازی نیست که برای خرید به فروشگاه‌ها هجوم ببرند.

تاکو اتو، وزیر کشاورزی و جنگل‌داری و شیلات ژاپن، در این خصوص خطاب به مردم گفت بهتر است که آرامش خود را حفظ کنند. او گفت: «از شهروندان می‌خواهیم که فقط در صورت نیاز به خرید بروند، زیرا منابع غذایی به اندازه کافی موجود است و هیچ توقفی در فعالیت کارخانه‌های مواد غذایی وجود نخواهد داشت.» او در ادامه اضافه کرد: «هیچ گونه نشانی از اختلال در واردات دانه‌هایی که ژاپن به شدت به آن‌ها نیازمند است وجود ندارد.»

وزیر کشاورزی ژاپن در ادامه از مردم خواست به درخواست فرماندار توکیو گوش فرا دهند و از سفر‌های غیرضروری برای خرید اقلامی چون برنج و یا ماکارونی بپرهیزند. او تاکید کرد که ذخیره ۳.۷ میلیون تن برنج و ۹۳۰ هزار تن گندم در این کشور موجود است.

ژاپن برای تامین دانه‌های خوراکی از جمله گندم و برنج به شدت به واردات از کشور‌های دیگر از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا، برزیل و آرژانتین وابسته است.

بر اساس برنامه اعلام شده، امروز نخست‌وزیر این کشور برای اعلام وضعیت اضطراری در شهر توکیو، پایتخت، و شش استان دیگر در ساعت هفت بعد از ظهر به وقت محلی سخنرانی خواهد کرد.

در یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در توکیو دو برابر شده و این شهر در حال حاضر با ۱۱۱۶ مبتلا آلوده‌ترین شهر ژاپن محسوب می‌شود. روز گذشته مقامات بهداشت این کشور درباره احتمال فروپاشی نظام سلامت شهر توکیو هشدار دادند. در حال حاضر ژاپن در مجموع نزدیک به چهار هزار مبتلا و ۹۲ قربانی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار