مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران مطرح کرد؛

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها تا پایان فروردین ماه

قنادان گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در خطوط تاکسیرانی به شکل موقت است و تا پایان فروردین ماه اجرا می‌شود.

علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت با اشاره به اینکه پیش از این تصمیم، برخی از رانندگان ناوگان تاکسیرانی با توجه به حساسیت‌های موجود در حوزه خود ایمنی از سوار کردن ۳ مسافر در صندلی عقب خودرو امتناع می‌کردند، گفت: با توجه به شرایط موجود پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از شهروندان زمانی که مشاهده می‌کردند ۲ مسافر در صندلی عقب تاکسی هستند از سوار شدن به تاکسی اکراه داشتند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در خطوط تاکسیرانی به صورت موقت است و تا پایان فروردین ماه اجرا می‌شود، افزود: تعداد مسافران موجود در خطوط تاکسیرانی نسبت به پیش از شیوع کرونا بسیار کم شده و در اصل تکمیل ظرفیت هر تاکسی با ۴ مسافر امکان پذیر نیست.


بیشتر بخوانید: بازگشایی بوستان‌ها به روی شهروندان از امروز 


او ادامه داد: نرخ کرایه برای ناوگان تاکسیرانی بر اساس ۴ نفر مسافر تعیین شده است و حال نمی‌توانیم انتظار غیر منطقی داشته باشیم که رانندگان تاکسی تعداد مسافر کمتری سوار کنند و از سوی دیگر نرخ کرایه‌های خود را به مانند قبل محاسبه کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران افزود: چالش دیگر ما این است در مناطق و خطوطی که تعداد مسافران زیاد است با کاهش مسافرگیری به طور حتم با ازدحام مسافر مواجه می‌شویم. پیش بینی ما این است اگر برنامه کار ادارات به شکل سابق بازگردد، حجم مسافران افزایش پیدا می‌کند که همین موضوع با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تناقض است.

قنادان تصریح کرد: به دلیل آن‌که میزان تقاضای سفر کاهش پیدا کرده است، اجرای طرح فاصله گذاری در تاکسی‌ها موقت است، اما اگر دولت بر ادامه اجرای طرح کاهش تردد و فاصله گذاری اجتماعی تأکید داشته باشد به طور حتم باید سیاست‌ها و تغییر نرخ در خطوط تاکسیرانی اعمال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهناز
۲۲:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام لطفا تاکسی ها تا پایان کرونا با سه سرنشین از مقصد مسافری گیری نمایند و با رانندگانی که دستگیره شیشه بالابر عقب تاکسی را غیر فعال نموده اند برخورد شود . مسافر عقب نشسته جهت سرفه
آخرین اخبار