ظریف با غنی و عبدالله گفت‌وگو کرد

وزیر امور خارجه امروز در تماس‌های تلفنی جداگانه با محمد اشرف غنی و عبد الله عبدالله، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در تماس‌های تلفنی جداگانه با جناب آقای دکتر محمد اشرف غنی و جناب آقای دکتر عبد الله عبدالله، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس‌های تلفنی، طرفین ضمن تبادل تبریکات سال نو، در خصوص موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و گفت‌وگو‌های بین الافغانی و همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا گفت‌‎وگو کردند.

در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر بر محوریت ساختار‌های سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید کرده و حمایت کشورمان را از روند صلح با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی افغانستان در چارچوب قانون اساسی آن کشور اعلام کرد.

جنابان آقایان دکتر غنی و دکتر عبد الله نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، متقابلا ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، از اعلام آمادگی کشورمان برای کمک به حل مشکلات سیاسی افغانستان استقبال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار