در پی بارش شدید باران و رانش زمین؛

روستای آق امام جا به جا می‌شود

سرپرست بنیاد مسکن استان گلستان گفت: بارندگی شدید موجب رانش زمین در روستای آق امام و خسارت ۱۰ میلیاردی به این روستا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،سید محمد حسینی سرپرست بنیاد مسکن استان گلستان گفت: وقوع بارندگی شدید نقطه‌ای در ۱۱ فروردین ماه به پیکر ۲۵ واحد مسکونی روستای آق امام خسارت جدی وارد کرد و ساکنان این واحد‌های مسکونی به صورت موقت اسکان داده شدند.

او افزود: رانش زمین به واحد‌های مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستای آق امام حدود ۱۰ میلیارد تومان خسارت زده و جبران خسارت به مردم آسیب دیده از رانش روستای آق امام در دستور کار قرار دارد.

حسینی گفت: در پی بارش شدید باران طی سال گذشته مطالعاتی در این منطقه انجام شد که نتیجه آن جابه جایی مردم این محله و انتقال به نقطه امن و جلوگیری از ساخت و ساز جدید بوده است.

سرپرست بنیاد مسکن گلستان گفت: براساس مطالعات انجام شده تنها یک محله از روستای آق امام که در فاصله ۵۰۰ متری از روستا قرار دارد باید جابه جا و به نقطه امنی منتقل شوند و سایر نقاط این روستا مشکلی ندارد.

او با بیان اینکه مطالعه و نقشه برداری و توپوگرافی زمین در عرصه جدید آغاز شده است، افزود: نقطه جدید و امن برای جابه جایی تا دو روز آینده به مدیریت بحران استانداری گلستان، فرمانداری مراوه تپه و اهالی روستا اعلام می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
فرهنگی آق امام
۲۱:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
با سلام. اول از همه ممنون هستیم از مسئولین محترم. شما که زحمت میکشین زمین تهیه میکنید. فکری هم به حال جوانان روستا بکنین. بسیاری از جوانان روستا به علت نداشتن خانه از امر مهم ازدواج دوری میکنند. بسیاری از جوانان متاهل فاقد منزل بوده و در سایر نقاط کشور مستاجر یا سرایدار می باشند. در این زمان که به برادران و خواهران آسیب دیده از سانحه کمک میکنید لطفا جوانان غیور و مومن این روستا را هم مدنظر داشته باشید. پیشاپیش از پیگیری های شما و دلسوزی هایتان ممنونیم. تمامی اهالی روستا دعاگوی افرادی هستند که به فکر آسیب دیده های ما می باشند و از هرگونه تلاشی دریغ نمیکنند.
ممنون. فردی از روستای آق امام.