در روز‌های کرونایی هوای گندمکاران را داشته باشیم

فرماندار حمیدیه بر تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها و فراهم نمودن زمینه‌های لازم جهت تسهیل در امر برداشت، خرید و فروش و صادرات گندم تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار شهرستان حمیدیه به دستور کار جلسه شورای هماهنگی کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اهمیت موضوع برداشت کشت‌های پاییزه مانند گندم، جو و کلزا در سال زراعی ۹۹_۹۸، تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها و فراهم نمودن زمینه‌های لازم جهت تسهیل در امر برداشت، خرید و فروش و همچنین صادرات محصولات بویژه گندم ضروری است.

او افزود: جهاد کشاورزی با بهره گیری از ظرفیت نظام صنفی و انجمن‌های کشاورزی و کشاورزان و افراد ذیصلاح نسبت به تشکیل اکیپ‌های نظارت بر امور برداشت، خرید، فروش و صادرات محصولات زراعی اقدام نمایند.

هاشمی در ادامه خواستار پیگیری جهت فعالیت و راه اندازی سیلو جدید خرید گندم در شهرستان شد و اظهار کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و در جهت جلوگیری از انتشار و گسترش بیماری، جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری مراکز بهداشتی و بخشداران نسبت به ضدعفونی کردن کمباین‌های وارده به شهرستان اقدام کند.

فرماندار حمیدیه با اشاره به اینکه اداره تعاون روستایی شهرستان نسبت به تجهیز مراکز خرید روباز شرکت‌های تعاونی اقتصاد و آفاق جهت خرید محصولات کشاورزی، بیان داشت: اداره جهاد کشاورزی و تعاون روستایی حمیدیه نسبت به تجهیز و تقویت مراکز خرید گندم در منطقه به صورت شیفت کاری ۲۴ ساعته جهت فعالیت در امر خرید و به منظور فضا سازی در مراکز خرید عملیات صادرات و حمل محصولات خریداری شده، اقدام لازم به عمل آورند.

او بر جلوگیری از سوزاندن بقایای محصولات زراعی از قبیل؛ گندم و جو توسط کشاورزان تاکید کرد و ادامه داد: جهت جلوگیری از ورود آفت در مزارع گندم بواسطه کمباین ها، جهاد کشاورزی به ملزم نمودن کمباین داران جهت تهیه کارت سلامت وسیله نقلیه (کمباین) اقدام لازم به عمل آورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار