نهاد حقوق بشری خواهان لغو تحریم‌های رژیم صهیونیستی علیه حماس شد

یک نهاد حقوق بشری خواهان لغو تحریم ورود تجهیزات ارتباطی به نواره غزه همزمان با شیوع ویروس کرونا شد.

نهاد حقوق بشری خواهان لغو تحریم‌های رژیم صهیونیستی علیه حماس شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرزالم پست، یک نهاد حقوق بشری خواستار لغو تحریم‌های رژیم صهیونیستی علیه حماس برای ورود تجهیزات ارتباطی به نوار غزه، در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا شد.

نهاد حقوق بشری گیشا یادآور شد این تحریم‌ها از ۱۰ فوریه علیه حماس به منظور جلوگیری از ورود تجهیزات رایانه‌ای به نوار غزه و کرانه باختری از سوی مقامات رژیم صهیونیستی وضع شد.

این نهاد حقوق بشری تحریم‌های رژیم صهیونیستی علیه حماس را غیر منطقی و غیرمتناسب ارزیابی کرد.

در بیایه این نهاد آمده است: در شرایط فعلی این اقدامات به منزله مجازات جمعی غیرقانونی و نقض تعهد اسرائیل در احترام به حفظ شرایط عادی زندگی مردم در غزه است. کمبود چنین تجهیزاتی به بخش کسب و کاری غزه در بحبوحه بحران اقتصادی جهان همزمان با شیوع کرونا آسیب خواهد زد.

پیش‌تر عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از جامعه جهانی خواست برای مقابله با ویروس کرونا تجهیزات و لوازم پزشکی در اختیار غزه قرار دهد. وی از جامعه جهانی خواست به محاصره نوار غزه توجه کند، زیرا این منطقه فاقد تجهیزات اساسی و لوازم پزشکی برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا است.

همچنین رژیم صهیونیستی در اقدامی غیر قانونی هر گونه کمک درمانی در راستای تلاش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در نوار غزه را منوط به بازگرداندن اجساد دو نظامی خود کرد، که در جریان جنگ سال ۲۰۱۷ مفقود شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار