پرداخت چهارده میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع‌دستی قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از اعطای بیش از چهارده میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: برای ایجاد اشتغال، رونق تولید صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان این عرصه پارسال چهارده میلیارد و نهصد و نود میلیون ریال تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات مشاغل خانگی، سامانه کارا و تفاهم‌نامه کشوری معاونت صنایع‌دستی و بانک گردشگری به هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

خزائلی اظهار کرد: صنعتگرانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های گلیم، تولیدات چرمی دست‌دوز، منبت، سفال، تراش و مینای شیشه و رودوزی‌های سنتی فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: تسهیلات اعطایی به صنعتگران از محل منابع بانک ملی، بانک گردشگری، بانک تجارت و صندوق کارآفرینی امید است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآور شد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی غرفه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی، بازارچه‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزش صنایع‌دستی خسارات زیادی به فعالان این عرصه وارد شده است که امید داریم در دوران پسا کرونا بتوانیم با برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و رویداد‌های صنایع‌دستی بخشی از این خسارت را جبران کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار