ذخایر خونی استان اصفهان وضعیت مطلوبی دارد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت:ذخایر خونی استان اصفهان وضعیت مطلوبی دارد، البته ادامه‌دار بودن این شرایط منوط به ادامه استقبال شهروندان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم از اهدای خون، ذخایر خونی استان اصفهان وضعیت مطلوبی دارد، البته ادامه‌دار بودن این شرایط منوط به ادامه استقبال شهروندان است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که همه کارشناسان به ماندن در خانه توصیه می‌کنند و از مردم می‌خواهند که به جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند، البته باید توجه داشت اهدای خون هم یک امر ضروری برای حیات هم‌نوعان است.

او تاکید کرد: ملزم به تأمین خون برای بیماران تالاسمی و سایر افرادی هستیم که به هر دلیل نیازمند فراورده‌های خونی هستند که در صورت کمبود با مشکلات جدی مواجه خواهند شد و تنها منبع برای تأمین، اهداکنندگان خون هستند.

زینلی تصریح کرد: تمامی نکات بهداشتی در مراحل اهدا خون لحاظ شده و شخص اهداکننده نیز مورد معاینه قرار می‌گیرد که به کرونا یا بیماری دیگری مبتلا نباشد.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، مراکز اهدای خون از دوم فروردین ماه فعال بوده و پذیرای اهداکنندگان هستند.

او در پاسخ به سؤالی پیرامون اخبار منتشر شده مبنی بر شرایط بحران در رابطه با ذخایر خونی گفت: بله، اسفند ماه و پس از شیوع بیماری برخی از مردم به دلیل نگرانی‌هایی که داشتند در خانه ماندند و این موضوع کاهش ذخایر خونی را به همراه داشت.

زینلی در پایان خاطرنشان کرد: شروع سال جدید با استقبال دوباره شهروندان شرایط خونی به وضعیت نرمال رسیده و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.