روحانی در جلسه هیئت دولت:

یک میلیون تومان به همراه یارانه اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود/ امروز در تولید کیت‌های آزمایشگاهی خودکفا هستیم

رئیس جمهور گفت: یک میلیون تومان به خانوارهای یارانه‌ بگیر در اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز چهارشنبه در جلسه هیئت وزیران ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: مسئله انتظار ظهور یک منجی در واقع جز اعتقادات همه ادیان آسمانی است و در دین اسلام به ویژه مذهب تشیع رنگ و بوی خاص خود را دارد. انتظار فرج امام زمان (عج) به معنی امید به آینده است.

او بیان کرد: آن کسی که در زندگی فردی و جمعی الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است منتظر است و درست می‌گوید. در دین و مکتب ما یآس برای آینده معنا ندارد و سراسر زندگی ما باید امید به آینده باشد و در بن بست ها فرج است. فردا روز عید بزرگ ما است امیدواریم با عنایت آن حضرت در شرایط عادی قرار بگیریم که مردم بتوانند به فعالیت های عادی خود بپردازند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای،بیان کرد: ۲۰ فروردین روز انرژی هسته‌ای است، امسال هم برنامه‌ریزی برای این روز شده بود تا بسیاری از پیشرفت‌های علمی هسته‌ای که مخصوصا از اردیبهشت پارسال قدم به قدم سریعتر پیش رفتیم و به دستاورد‌های بزرگی رسیدیم را اعلام کنیم، اما امسال شرایط برای این کار مناسب نیست و در آینده به مردم اعلام خواهد شد.

امروز در تولید کیت‌های آزمایشگاهی خودکفا هستیم

رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه در تولید کیت‌های آزمایشگاهی خودکفا هستیم و روی پای خودمان می‌ایستیم، خاطر نشان کرد: امروز در جلسه هئیت دولت معاون علمی فناوری از تولید کیت‌های جدید برای مقابله با کرونا خبر داد. روز گذشته نیز در ویدئو کنفرانسی با استان‌ها اطلاع پیدا کردیم که در یکی از استان‌ها یک مرکز پروتودهی گاما، ماسک‌ها را پرتو دهی می‌کند.

حجت الاسلام روحانی افزود: موضوع کرونا گرچه سختی‌هایی را برای ما داشت اما در زمینه علم و دانش و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه سلامت و نیازمندی‌های بخش پزشکی قدم های بسیار خوبی برداشته شده است. تولیدات داخلی به اندازه کافی در اختیار ما قرار می‌گیرد؛ چند روز پیش در نمایشگاه دانش‌های بنیان در زمینه سی تی اسکن دستاورد یک شرکت دانش بنیان تشریح شد.

روحانی در ادامه یادآور شد: در تامین تجهیزات پزشکی، ضدعفونی، نیازمندی‌های مردم و پزشک‌ها؛ قدم‌های خوبی برداشته شده است؛ وقتی بیماری این بیماری در کشور ما شروع شد، ترس و وحشت زیادی در میان بزشکان ایجاد شد زیرا تجهیزات روز اول کامل نبود، اما امروز پرستار ما از لحاط تجهیزات امکانات لازم را دارد و حالت اضطراب وجود ندارد؛ همچنین بیمارستان‌ها و پرشک‌های ما فعال هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: شما به روز‌های اول نگاه کنید، تعدادی دانشجو از چین قصد آمدن به ایران را داشتند، اما نمیدانستیم این افراد را در کجا قرنطینه کنیم؛ بیمارستانی برای پذیرش آنها وجود نداشت و البته معلوم نبود این فراد مشکلی دارند یا خیر، اما ترس ایجاد شد. در شرایط تحریم و ویروس، مردم در زمینه مواد غذایی و بهداشتی وفور را مشاهده می‌کنند؛ البته امیدواریم در زمینه ماسک هم به خودکفایی برسیم.

روحانی ادامه داد: امروز وزارت صمت و اصناف تلاش های بسیار خوبی انجام دادند و بعضی از خط تولیدها هم تغییر کرده است؛ بنده دیروز که با استانداران صحبت می کردم؛ آنها معتقد بودند که بیش از این‌ها می‌توانیم الکل تولید کنیم اما باید به ما مجوز دهند.

او تاکید کرد: از تمام کشاورزان، کارگران و مهندسانمان سپاس گزار هستیم، من در این چند روز تقریبا با تمام استانداران و مراکز تولیدی ماسک صحبت کردم و سوال کردم که در طول کارتان آیا کسی از افراد شما دچار این ویروس کرونا شده است؟ اما خوشبختانه موردی نبوده است. فقط گفتند ۱ الی ۲ نفر مبتلا شدند و دوره درمان را گذراندند، اما اکثریت مشکلی نداشتند. ما می‌توانیم کار تولید را به خوبی انجام دهیم و در عین حال مبتلا نشویم؛ همچنین پروتکل‌ها را باید رعایت کنیم؛ تمام کار بر این مبنا است که تولید کشور بتواند نیاز گو امروز و ماه‌های آینده باشد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد:امروز ذخایر خوبی در زمینه گندم داریم. کشور خودش را آماده کرده است. آمار همه کالاهای اساسی را دیدم، ذخایر خوبی داشتند. ما تصمیم خوبی برای کل سال آینده اتخاذ کردیم که از کجا و چگونه خریدها انجام بگیرد. این به معنای این است که بخش صنعت و خدمات ما فعال هستند و تلاش می‌کنند.

روحانی گفت: در جلسه اقتصادی هفته قبل ما تصمیمات خوبی برای سال ۹۹ اتخاذ کردیم که چگونه خرید‌ها انجام شود و از کجا خرید شود؟ این به معنای این است که بخش کشاورزی، صنعت، خدمات، برق، نفت و گاز ما فعال هستند و تلاش می‌کنند، اما بهداشت و درمان بار بسیار سنگینی را بر دوش دارد.

روحانی گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که برای پرداخت در نظر گرفتیم، نسبت به همه آنها در جلسه اقتصادی تصمیم گرفتیم. ما در حد توان کشور، کشوری هستیم که در برخی امور قدم‌های خوبی برداشتیم مثلاً در ماه آینده وقتی یارانه پرداخت می‌شود هم آنجا اعتبار یک میلیونی به همه خانواده‌ها داده می‌شود و در مدت ۲۴ ماه از یارانه کم می‌شود. برای کسب و کارهایی که آسیب دیده‌اند هم رقمی را مدنظر قرار دادیم.

آمریکایی‌ها در حوزه درمانی هم تروریست هستند

رئیس جمهور بیان کرد: آمریکایی‌ها همیشه یکجانبه گرا بودند و در روند این بیماری (ویروس کرونا) دوباره تفکرات غلط خود را ادامه می‌دهند؛ آمریکایی‌ها مصوبات بهداشت جهانی را نقض می‌کند و در حوزه درمانی هم تروریست هستند.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: از صندوق‌های بین المللی می‌خواهیم به وظایفشان عمل کنند و اگر بین ما و دیگر کشور‌ها تبعیضی قائل شوند برای ما قابل قبول نیست. بسیاری از کشورهای جهان به صراحت اعلام کردند که صندوق بین المللی پول باید به وظیفه خود عمل کند. ما در طول ۵۰ سال گذشته از این صندوق چیزی نخواستیم. اگر در این شرایط سخت به وظایفشان عمل نکنند دنیا قضاوت دیگری نسبت به آنها خواهند داشت. البته مردم تاب آوری خوبی دارند؛ در زمینه بهداشت و مسائل پزشکی برای تامین ارز مشکلی نداریم.

رئیس جمهور یادآور شد: مسئله مهم دیگر روند جدید برای مبارزه با کرونا است. موج اول از ۳۰ بهمن آغاز شد اولین روزی که متوجه ورود کرونا به کشور شدیم؛ من تاکید کردم که به مردم واقعیت را بگویید.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه اساس مقابله با کرونا کمک به مردم است، گفت: بدون مردم هیچ موفقیتی در پیش نخواهیم داشت؛ ضمن اینکه در تامین مواد غذایی مشکلی نداریم. امروز فاصله گذاری اجتماعی داریم، اما پیوند‌های ملی ما باید از هر روز دیگر بیشتر باشد. از شنبه موج دوم مبارزه با کرونا در کشور آغاز می شود و این دوره نیازمند همکاری همه مردم بوده و سخت تر از دوره قبل است.

روحانی خاطر نشان کرد: در مبارزه با کرونا بحث دولت نیست بلکه همه ملت است، امروز فاصله گذاری اجتماعی داریم و این درست است، اما پیوند‌های ملی ما باید از هر روز دیگر محکم‌تر شود.

او با تاکید بر اینکه نباید این فاصله اجتماعی فاصله ملی برای ما درست کند، اظهار کرد: ما اتحاد ملی می‌خواهیم، اما فاصله اجتماعی هم می‌خواهیم تا زمانی که از این مشکلات عبور کنیم، ما با کمک مردم و نیرو‌های مسلح برای مبارزه با کرونا و تامین زنندگی مردم وارد شدیم ما تلاشمان بر این بود که هم در مقابله با کرونا ایستادگی کنیم هم نیازمند‌های ضروری زندگی تامین شود ما مرگ کرونایی را قبول نداریم باید این به حداقل ممکن برسد ما مرگ ناشی از گرسنگی را هم قبول نداریم.

روحانی گفت: ما باید همه نیازمندی‌های ضروری مردم را تامین کنیم برای مقابله با کرونا جان نیاز به نان دارد نیاز به برق و گاز داریم ما همه نیازمندی‌ها را با هم در نظر می‌گیریم، اما اولویت‌بندی وجود دارد گاهی ممکن است یکی فدای دیگری شود، ولی ما همه تلاش خود را می‌کنیم ما با همه تلاش به مقابله با کرونا آمدیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موج اول مقابله با کرونا تا جمعه ادامه می‌یابد، اظهار داشت: شنبه مرحله سخت‌تری شروع می‌شود اگر با این بیماری مسری به مردم بگوییم داخل خانه بمانند و کسی از خانه خارج نشود راحت‌ترین کار دولت است، ولی امکان پذیر نیست. یکسری افراد برای تولید نیازمندی‌ها باید بیرون بروند. ما می‌خواهیم فعالیت اقتصادی را نیز در حدی که امکان پذیر است انجام دهیم و همزمان مبارزه با کرونا را نیز انجام دهیم. مبارزه قبلی، مبارزه نشسته در خانه و امروز مبارزه ایستاده در صحنه فعالیت اقتصادی است و معلوم است دومی سخت‌تر است. راهی جز این پیش روی ما نیست که ما این کار را انجام ندهیم.

او بیان کرد:، اما اگر کسی پیشنهاد بدهد ۳ هفته تعطیل و در آن مدت حقوق هم تعطیل باشد ببینیم چه کسی قبول می‌کند؟! می‌گویند تعطیل باشد و حقوق هم صد در صد بگیریم نه ۹۵ درصد. برخی از کشور‌ها از هفته پیش اعلام کردند ۲۰ درصد حقوق کارمندان باید برای مقابله با کرونا داده شود ما که چنین کاری را شروع نکردیم و فعلاً در دستور کار ما نیست و همه حقوق را کامل دریافت می‌کنند. برای کارمند سخت نیست در خانه بماند، اما برای کارگری که اگر روز کار نکند دستمزدی ندارد و پولی برای غذای شب ندارد چه باید بکنیم؟ برای افرادی که کسب و کارشان در این ۲ ماه تقریباً تعطیل شده چه کنیم؟ چک‌ها، بدهکاری‌ها و اجاره مغازه‌هایشان را دارند و خیلی مشکلات داریم پس باید اینجا دو امر سلامت و مبارزه با کرونا و هم فعالیت اجتماعی و اقتصادی در چارچوب مقررات را تلفیق کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه فراموش نکنیم چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های پزشکی برای ما اصل است، تصریح کرد: بله، جایی ممکن است شغلی با پروتکل‌های بهداشتی سازگار نباشد مانند پر ریسک‌ها، آنجا اجازه فعالیت نمی‌دهیم و باید قابل جمع باشد. معیار اینجا پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان است. اگر این وزارت گفت این کار با این پروتکل امکان پذیر است ما این کار را انجام می‌دهیم. اگر گفت قابل جمع نیست ما آنجا سلامت را ترجیح می‌دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از کشور‌ها آمدند کشور را تفکیک کردند و چند استان که شرایط بدی داشتند را قرنطینه کردند و استان‌های دیگر را باز گذاشتند، گفت: البته ما هم می‌توانیم به تدریج این قدم‌ها را برداریم، اما هنوز زود است. روز گذشته با برخی استان‌ها صحبت می‌کردیم که می‌گفتند استان‌های سفید هستند، اما از من می‌خواستند مدارس الان آغاز نشود ما هم گفتیم هیچ عجله‌ای برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم. ممکن است برخی از کار‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ما مانند سینما، تئاتر و خیلی از فعالیت‌های ما اینگونه باشد، مساجد ما و اماکن مقدس ما اینجور باشد و خیلی جا‌ها باید صبر کنیم و با تامل جلو برویم.

روحانی با بیان اینکه در کسب و کار هم شرط این است که تمام اصول مورد مراعات قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه هم وزارت بهداشت و هم وزارت کشور کار بسیار بزرگی را برای تلفیق این امور انجام دادند و جلسات متعدد گذاشتند. نیرو‌های مسلح در همه موارد همکاری کردند و در این مورد هم همکاری می‌کنند. ما برای نظارت بر اصناف و کسب و کار‌ها قاعدتاً به کمک بسیج نیاز داریم.

او افزود: وقتی ممکن است در حمل و نقل هم نیاز داشته باشیم که وابسته به شرایط است. در یک اتوبوس باید ۲۰ نفر داخل بروند و صف ۲۰۰ نفره ایستاده است که با نصیحت ممکن است گوش نکنند و اینجا لازم است ظرفیت اتوبوس مشخص و اعلام شود و پس از تکمیل ظرفیت باید در اتوبوس بسته شود و در این شرایط شاید به کمک نیاز باشد. ما باید با تلفیق امور کار خود را پیش ببریم و جلو برویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما این مرحله را به سه مرحله تقسیم کردیم، تاکید کرد: کسب و کار‌ها و فعالیت‌های پر ریسک را تا اطلاع ثانوی کنار گذاشتیم. شهرستان‌ها و استان‌ها را گفتیم از شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیتشان آغاز شود، اما تهران را یک هفته تاخیر انداختیم تا همه شرایط ما شرایط درست و مهیایی باشد.

او ادامه داد: همانطور که وزارت بهداشت و درمان می‌گوید ما امروز در مرحله کنترل هستیم و اضطراب آنچنانی نداریم. همه بخش‌های پزشکی ما آماده هستند و الحمدلله به هر بیمارستانی زنگ می‌زنیم، هم تخت و هم آی‌سی‌یو خالی داریم. این مهم است که هر دو خالی دارد پس باید حساب شده جلو برویم و مردم ما باید ما را کمک و یاری کنند.

رئیس جمهور خطاب به مردم عنوان کرد: من از مردم خاضعانه تشکر و در برابرشان تعظیم می‌کنم که در این مدت یاری و کمک کردند. اکثریت قاطع چهره‌های سیاسی هم با سخنان بسیار خوب خود کمک کردند. ان شاءالله روزنامه‌ها هم همانطور که صدا و سیما ما را یاری می‌کند، ما را یاری کنند. این مرحله کمی سخت‌تر از مرحله قبل است و در این مرحله سخت باید قدم به قدم و یاری هم جلو برویم.

روحانی اظهار داشت: در اینجا جا دارد از همه نیرو‌ها و قوای دیگر، نیرو‌های مسلح، همه اقشار مردم و نهاد‌ها و مقام معظم رهبری تشکر ویژه کنم که هر جا نیاز به یاری داشتیم به ما کمک کردند. ان شاءالله به یاری هم این مسیر را ادامه می‌دهیم و هم سلامت مردم و هم نیازمندی‌های ضروری مردم، هم دنیا هم آخرت، هم علم هم دین را داشته باشیم.

رئیس جمهور در پایان افزود: تفکیک در این امور ناصحیح و تفکیک ناپذیر است. ان شاءالله امیدواریم عنایت، ولی عصر شامل حال ما شود و از دعا و عنایات او بهره‌مند شویم و با کمک هم ان شاءالله از این مرحله سخت عبور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهری
۰۴:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
باسلام من یک بارگرفتم ولی بار۲وم و۳وم هرچه پیام دادم هیچ خبری نشودای کاش چهارمردخوب ازخودمردم برای این کارمی گزاشتن تاهمه می توانستن ازآنان بپرسن مشکل ازکوجاس که معلوم نیست چی به چی است
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi.Kyd
۰۴:۴۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من برای وام یک میلیونی پیامک درخواست ارسال کردم،حالا می‌بینم یارانه اردیبهشت ماه رو هم برام واریز نکردن
کسی می‌تونه راهنماییم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
توکلت علی الله کافیه ک خدا بخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ما به اسم سرپرست سیمکارت نداشتیم ما که نداریم چکار کنیم شوهرم بیکار ۳ ماه چرا به ما وام ندادن‌ فرصت چه قدر مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۰:۳۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ثبت نام کردم ولی برام پول واریزنکردن
Iran (Islamic Republic of)
کیانوش شاکزمی
۲۰:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا من ثبت نام کزدم برای یک ملیون نیمده
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام یارانه ۱ تومنی ثبت نام کردم ولی برامون واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
عبدالقادر خسروی
۲۰:۲۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من برای وام ثبت نام کردم چرا واریز نکردید
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر ماه یک میلیون واریز میشه؟یا فقط همین یک ماهه؟و چرت رایانه رو واریز نکردن؟من چهار نغر هستم اجاره نشین پیرام هر سه نغر بیکار شما بگبد چ جوری بگذرونیم.در ضمن با این وضعیت کار نبست چیکار باید کرد.فقط کمی خودتونو جای ما بذارید میتونین؟
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۳:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من برای سامانه پیام دادم ولی به من پول واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۲۳:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
ببخشید شما میگین که خودشون پیام میدن برای پرداخت
اما نمیگید چطوری شماره همه رو گیر میارن
اصلا چطور بدونیم رو چه شماره ای پیام میدن
و یا چه شماره ای ثبت شده برای هر کسی
ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی سلیمی
۲۱:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
من ۵تا بچه دارم مستاجرم هیچی ندارم چرا معیشت به ما نمیدن الان بیکارم دیابت ونارسایی قلب و..... دارم چه کار کنم دیگه واقعا خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
واحد زرپور
۱۹:۳۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام بنده کارگرروزمزدم که در هیچ جایی بیمه نیستم با جهار تا بچه که دوتا از بچه ها دوقلو هستن که خرجی اونها خیلی مشکله اداره بهزیستی هم حمایتی هنوز نکرده الان هم نزدیک چهل روزه بیکارم بخاطر ویروس کورونا گاهی دستفروشی میکردم اونم شهرداری بخاطر بیماری اجازه بساط ندادن مشیتی کورنا هم بهمون ندادن حالا بااین وضعیت کشور تو این گرونی از کجا به بچه هام جواب بدم حالا امیوم به این وام دوملیونی کورونا است اگر محبت کنن بهمون بدن وضعیتمان کمی بهتر مشود از آقای روحانی این خاهش را دارم در این امر من وخانواده ام را یاری کند مرسی از بزرگان نظام
Bulgaria
حکیم قادری
۱۵:۵۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام ما مردم از کرونا نمیترسیم که کرونا بگیرم از پول میرسیم بی پول بشیم.خیراندایشان مابه راه چاره فقیر نیست فقط خودش فکرش ماکه پولی از کارگری پیدا نکنیم نداریم الان دلم خوش به وام یک میلیون
Iran (Islamic Republic of)
حکیم قادری
۱۵:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام ما مردم از کرونا نمیترسیم که کرونا بگیرم از پول میرسیم بی پول بشیم.خیراندایشان مابه راه چاره فقیر نیست فقط خودش فکرش ماکه پولی از کارگری پیدا نکنیم نداریم الان دلم خوش به وام یک میلیون
Iran (Islamic Republic of)
جلال حیدری
۱۴:۲۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
دولت فقط کانادا دوهزار دلار باکلی مایحتاج به مردم داده اونوقت این آقا میاد یه تومن باسود میده، آسمونم مسلمونه منه موتوری که سه ماهه کارمون تعطیل شده چکارکنم، بعدم میگن فلانی دزده، قاچاق فروشه،
Iran (Islamic Republic of)
سجادرضائی
۲۲:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام خواهشن این یک میلیونی که داریدپرداخت میکنیدحداقل اعبارنباشد پول نقدباشدشمااول گفتیدیک میلیون کمک مردمی ولی الان میگیدبا12درصدطی 24ماه ازحساب یارنه کم میشودحداقل نقدی باشه نه اعتبار چون ماهمه رونمیتونیم وسایل بخریم که خواهشن این کاروانجام بدیدممنون
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۲۱:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خداازتون نگذره همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام پول‌های مردم را ازامریکا گرفت چکارکرد چرابه حساب مردم نمیرزه اون پول ها مال مردم هست پیگیری کنید لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
عزت لدین موسالو
۱۶:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
ماهشت نفراگردولت دومیلیون تومان بدهدخوب بود
Iran (Islamic Republic of)
علی کرم
۲۳:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کانادا ۲۰۰۰دلار به حساب هر خانوار بلاعوض واریز کرده بعد در مملکت اسلامی که نزول حرام است............
بقیه شو علما بگن
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۱:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
خندم میگیره مثلا میگیم کشور مسلمانی هستیم اما قبل هر چیزی سودشونو حساب کرد مگه سود حرام نیست و در ضمن تا وقتی جنگه مردم برا مملکتشون جون میدن الان که بیماریه بزارید مملکت به فکر مردمش باشه کفر که نیست مملکت بی ملت که ارزشی نداره آقایون محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
بیشتر بود بهتر، کانال یارانه بهترین راه کمک مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام
Germany
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
دو فرزند دارم الان حدود سه ماه ک بیکاریم اجاره خونم مونده برا خرجی خونه هم چیزی ندارم ب این وام احتیاج دارم لطفا کمکم کنید.ممنونتون میشم.ب نظرتون ۲۰ اردیبهشت ماه برای پرداخت یک میلیون تومن دیر نیست تا بیست اردیبهشت ماه فک کنم حدود چهار ماه بشه بیکاریم هیچی پولیم ندارم میشه گذاران کرد.
Netherlands
نگار
۱۷:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقای رییس جمهور این یک میلیونی قابل برداشت باشه خوبه تازه تو این وضع بحرانی وکرونایی چرا همه چیزا گرون شده کشورهای دیگه کمکی که دولتشون میکنه همه رایگانه ولی شما دارین وازده درصد سود میگیرین این یعنی ربا _ چرا تو کشوری که زندگی میکنیم وهمع منتظر ظهور آقا زمان هستیم باید ربا باشه فردای روز به امام زمان چه پاسخی دارین بگین کمی تو اعمالتون تجدید نظر کنید این دنیا میگذره اون دنیا باید جواب پس بدین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ایا به خانواده تک نفره هم همون یک تومن واریز میشه یا به تعداد خانواده اون مبلغ کم میشه مثلا اگه به خانواده پنج نفره یک میلیون بدن به اونی که تک نفره هستش دویست تومن میرسه ؟میشه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام یه سوال برام پیش اومده خواهشا جواب بدید.

این یه میلیون 20 اردیبهشت به همراه یارانه پرداخت میشه یا این یه میلیون باید توی سایتی درخواست وام کنی بهت بدن؟سوالمو بهتر میپرسم این یه میلیون با اون یه میلیون که میگن باید ثبت نام کنی با سود 12 درصده فرق میکنه؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۳:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام واقعا پول نون نداریم کار هم نیست باید چیکار کنم برم دزدی دو تا بچه دارم یکی شیر میخوره واقعا دو روزه پول ندارم شیر بگیرم اگر مسلمان هستیم خواهش کنیم از دولت کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
mohammmad
۰۱:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
خدایش این ۱میلیون پول چیه که میخاین طرح۱۲درصدی رو اجرا کنیدضمنا برای ماه اردیبهشت که ماه رمضان اگه این شرایط ادامه داشته باشه یه قدم جلوتر باشید که بگید توماه مهمانی خدا یکارخیر انجام دادید بس انتظارمردم از دولت چی میشه بس پس چرا همش میگین باید بادعا ازخدابخایم که این شرایط زود حلش کنه فعلا داریم بایک تیردو نشان میزنیم بنده سواد نوشتن تا این حده.اماحرفم ارزش داره کسی خوب تحویل بگیره میفهنه چی میگم
Iran (Islamic Republic of)
حکیم قادری
۲۰:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دقیق کی واریز میکنید تاشرمنده قول هامون نشیم خواهشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
شما بزرگی کنین جلوی این تورم بگیرین که هروز با این اقتصاد گرون میشه ما پخ میخوریم از شما انتظار داشته باشیم پولتونم برای خودتون نگه دارین بسه دیگه این همه مصیبت چقدر زجر بکشن این ملت کم درامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
یک میلیون پول هست تو این شرایط که میخوایین بدین واقعا مردم رو چه فرض کردین با یک میلیون اجاره بدن یا معیشت بخرن چه کار کنن با این پول بی ارزش و ۲سال هم قسط بدن خیلی خالیه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشیدمسعولین شمایکم ب فکرمانیستین من یه دختر۲۰ ساله ام شوهرم بیکارهمیشه ب خاطربیکاربودنش دعواداریم ماچه گناهی کردیم کانقدرتحتفشاریم غذانداریم برای خوردن ۴ ساله ازدواج کردیم هنوزآواره ایم یکم بیاین تومردم ببینین ک چقدردرعذاب هستن چراانقدرسختی بایدببینیم آخه گناه ماچیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
آقای ریس من بیکارم تا اون موقع چیکار کنم با سه تا بچه کارگرم کار باشه میرم نباشه بیکار م که کارم نیست
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۵:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام .میشه بگید چطوری باید سهام‌ عدالت ثبت نام‌کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
تورو خدا الان ما احتیاج داریم هرچند این وام فقط یک ساعت میشه چون همه چی گرون شده ولی بازم خوبه حداقل امید وار میشیم یک ماه میتونیم زنده بمونیم اگه کرونا مارو نکشه
Japan
مینا
۱۱:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
بابامردیم ازبس چای شیرین خوردیم پول بدیدیع زره پنیربگیریم بزاریم لانو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من نمیدونم این یک میلیون ب چه درد مردم میخوره که اونم با ید ا صراط بگذری اگر نمردی یه میلیون بدن واقعا خجالت اوره چرا هیچ کس بف فکر ملت نبست
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۰۱:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
مطمئن هستید کمک می کنه ؟ با ین سود ۱۲درصد واااااااااای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اگرمیخاین بدین یک ملیون الان بدین که دستمون خالیه
United States of America
حمید
۲۰:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام یه سوال داشتم آیااین مبلغ خودشون به حساب یارانه واریزمی کنندیاباید ثبت نام کنیم بیزحمت راهنمایی کنید. به امیدسلامتی همه هم وطن هامون.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۹:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
من جدا شدم بعد تنها زندگی می کنم .این یک میلیون تومان به من هم تعلیق میگیره خداوکیلی من الان سه ماه بیکارم نزدیک به 800هزارتومن به سوپر سرکوچه بدهکارم خدا شاهد دیگه بهم جنس نمیده.......ببخشید شرمنده این حرفها زدم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
آیا این یک میلیون رو دوباره ازیارانه کم میکنن یانه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
باسلام به قران قسم کرایه خونه مونده هیچی دریخچال نداریم برای خوردن ،۲تا بچه کوچیک دارم یه ۲ساله یه ۶ساله شوهرمم معتاده هرچی درمیاره خرج موادش می کنه یه روز میره سرکار یه روز نمیره ماباید چکار کنیم پول پیشمون ۵میلیونه کرایه خونه ۵۰۰هزارمیدهیم خودمم بیمارم پول داروهامم ندارم بخرم اقای روحانی بگو ماباید چکار کنیم ازفقر وگرسنگی باید بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
اقای ریس لطفن ۳۰فروردین واریز کنید 1 ملیونو کار نیست دستم خالی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
این سود ۱۲درصد چیه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
شیرزاد
۰۹:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
یک میلیون یارانه بدن در چندماه یارانه 45باطل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
1میلیون اردیبهشت پرداخت میشه با سود 12 درصد که ریا هم هست
من الان به پول احتیاج دارم تا اون موقع چطوری خرجیمو بگذرونم
شما شکمت سیره من دارم گرسنگی میمیرم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۳:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام مابه کمک شماریاست محترم نیازمندیم ماهشت خواهربرادر هستیم پدرمون فوت کرده لطفاکمک کنید وضع و حال حوبی نداریم مشکل مالی داریم زندگی خوبی نداریم خونه ی هم نداریم لطفا کمکون کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من یک آدم بی پولم منم موافقم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام .من الان شغلم آزاده کار جوشکاری میکنم .ولی الان ۴ ماه بیکارم .خودم واس اینکه بچه کوچیک داشتم بیمه آزاد میریزم .امسال واقعا حتی پول کرایه خونه هم ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
پرویز حسنی آزاده جا نباز ۳۸ در
۱۳:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
به هر نفر یک میلیون تومان میدن یا خانواده تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
هر خانواده یک میلیون تومن
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۰:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من یه خانوم تنهام بدون هیچ شغل و بیمه و درآمدی با یه بچه اگه به من تعلق نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
قدرت الله نجفوندی
۰۹:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
موافقم بابرنامه وام یک میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
به هر نفر یارانه بگیریک میلیون داده می شود؟
یا فقط به سرپرست خانواده تعلق می گیرد؟
اگه اینجوری باشه یه سوال پیش میاد؟یه خانواده ۲نفر هستن یه خانواده ۵نفر هستن چه جوری میشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
به هر خانواده یک میلیون اعتبار با سود 12 درصد . سود 12 درصد.
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۸:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یک کارگرم اجاره خونه میدم بایک بچه پاهام پلاتین داره سیاتیک دارم نمیتونم کارکنم به امام رضاواسه نون شبم موندم واسه کرایه خونم موندم الان سه ماه ندادم الان بایدچیکارکنم توروخداکمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
دهاتی
۰۷:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
رئیس جمهور گفت: یک میلیون تومان به خانوارهای یارانه‌ بگیر در اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.
البته با شرایط خنده دار می پردازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام نام سایتی که برای1میلیون تومان بایدثبت نام کرد چیست؟باتشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۶:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
با سلام

قرار هست سایت این وام از سوی دولت اعلام شود.
Iran (Islamic Republic of)
توحیدامیدوار
۰۶:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام شغل من راننده هست ومستاجرهستم دارای دوفرزند کارنیست من تااردیبهشت چیکارکنم تاشکم بچه هام سیرشه ماشینمو گذاشتم برایه فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقایان مسول مردم الان دستشون تنگه به پول خرجی احتیاج دارن تایک ماه دیگه کی زنده است کی مرده
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۰۵:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
واقعا که یک تومان اولا به چه دردی میخوره وقتی دو تا مرغ و یه برنج ۲۰ کیلو میشه دیگه ندن بهتره والا نخواستیم مثل کشورهای دیگه باشین یعنی چی یک تومان آنهم وام آقای روحانی فک کنم دیگه از ما بدبخت تر نیست والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
اگه امشب ریخته میشد چی میشود .تا ماه دیگه از گرسنگی میمیریم مال امشب هم بانک برداشت کرد برای اقساط ازدواجم برنامه نسب کرده بودم، زود برداشت کنم وقتی واریز بشه، اما سیستم ازم جلو زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
وقتی یارانه واریز میشه قبل از اون از سیستم اینا ردمیشه به محض واریز پول سیستم اتومات اولین برداشت از حساب رو انجام میده حالا شما هر چه قدر هم سریع باش.
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۰۳:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
با سلام بنده مستاجر ، بیکار ، ناراحتی جسمانی وبدون بیمه به خدا ندارم بخورم پس چرا این مبلغی که میگن
ریختیم به حساب افراد از ۲۰۰تا ۶۰۰ هزار تومن پس ما چی الان ۳ ماهه که کرایه خونم عقب افتاده چی کار کنم خواهشن پیگیری کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
واقعا جای تآسف داره.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام .تکلیف ما چی میشه .درس خوندیم نشستیم خونه شب وروز میگن کارمندان حقوقشان کمه. بازنشسته هاکمه.یعنی چی کمه.ماکه زیرخط فقریم نسبت به شما.دوتاجوون ۲۷ ساله و ۳۲ ساله چرا باید بیکارباشه.بابا ما رو بزارید سرکار تا پس انداز کنیم واسه آینده بچمون.انقد آزمون الکی برگزار نکنید. ماهی پول بدیم و هیچی.سهام عدالتتونو ندیدیم .معیشتم ندیدیم.یارانمونم قطع بشه دیگه میخاییم چیکار کنیم.ما کارمیخاییم .دوست داریم بریم سرکار تا این که بشینیم تو خونه.بازنشسته هارو دیگه نبرید سرکارخواهشا.
Iran (Islamic Republic of)
قراخانلو
۰۱:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من ازاول سهام عدالت ثبت نام نکردم هرکاری میکنم نمیشه کمکم کنید یا راهنمایی کنید ثبت نام کنم دوتا فرزند دارم چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
بنظرمن دولت بااینهمه تحریم نباید وام بده چون باعث تورم میشه البته وضع مردم خوبه ولی1کمی زیاده خواه شدن دولت نباید پول بده چون مردم درراهپیمایی وانتخابات حضور فعال نداشتن باید ادب بشن
Iran (Islamic Republic of)
رزا
۰۱:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من وام میخام بیکارم متهلم
Iran (Islamic Republic of)
رزا
۰۱:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من وام میخام بیکارم متهلم
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمدی
۰۱:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من یک راننده تاکسی بدون پوشش هیچ بیمه ای آقای روحانی کمکم کن شرمنده شدم پولی ندارم بدهیم عقب افتاده به دادمون برس فکری به حال ما رانندگان بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
دوستان عزیز فعلا اعلام نکردن هیچ سایتی رو برای ثبت نام ی سری رفتن تو سایت refahi.ir بصورت اشتباه گزینه اهدا یارانه رو زدن یا انصراف رو زدن نکنید این کار رو بمونید تا یک ماه دیگه قراره این وام رو بدن عجله نکنید الکی خودتون رو گرفتارتر نکنید و اطلاعات شخصی خودتون رو در اختیار سایت های دروغی نزارین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه دهقانی
۰۱:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من یک خانم 24ساله هستم طلاق گرفتم هیچ سرپرستی ندارم الان پول ندارم خونه بگیرم توروخدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام .پس تکلیف اونایی در سایت refah.irثبت نام کردند چی .الان گفتن هیچی سایتی نیست .کسایی که ثبت نام کردند چی راسته میگن یارانه شون قطعه میشه ‌.اگه میشه پیگیری کنید باید چ کار کنیم .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۰۱:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من الان دوماهه از خونه ببرون نیومدم چون مریضی ریوی دارم همسرم هم تنگی نفس داره بخدا قسم داروی دوتامون ماهی سه تومن میشه خودم هم کارگر روزمزدم راننده نیسان صاحب ماشین برای خرید بار وغیره پول حسابم میریزه خلاصه شمارو به خدا کاری بکنین حق به حقدار برسه نه به سرمایه دار سپاس
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام خداوکیلی ۴۰تومن یارانه میگیریم۶یا۷ساله ،۱۰۰۰تومن اضافه نشد،فقط ۳۰تومن باید بزاری روی آن بدی پول برق ،یارانه بایدباافزایش پول آب برق گاز،روندرشدداشته باشه نه اینکه اون هنوز۴۰تومنه ولی اون ۳انرژی سالی ۲۰درصدافزایش پیدا میکنه. توروخدارسیدگی کنید.ممنون
Germany
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
اگرمیشد۱میلیون نقدمیدادن عالی بودچون میری درب فروشگاه برای خریدجنساشون اصلابدردنمیخوره،مانه حقوق داریم نه کارزندگی به سختی میگذرونیم،البته ناگفته نمونه دستشون دردنکنه قسط واماروعقب انداختن،
Iran (Islamic Republic of)
فریدون اهورایی
۰۰:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
به شرطی که باز پرداخت واز یارانه ماهانه با سود ۱۲درصد کسر نگردد
Iran (Islamic Republic of)
سقراط
۰۰:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
اقااا الان ما این یه تمن رو لازم داریم اخه ما تا یه ماه دیگه اثلا زنده هستیم ..تا یه ماه دیگه از گشنگی مبمیریم،،،تو که میخای بدی این ادابازیا چیه اخه،،میخای ملت رو سر درگم نگه داری مثلا شلوغ نکنن یه وقتی اره،؟؟؟بخدا یه تمن هم هیچی نمیشه،،دوسه کیلو گوشت ومرغ ویکی دوتا روغن ویکم حبوبات ،،دوتا برنج بشه یانه،،،تازه اونم میخان قسطی ازمون پس بگیرن،،،ای داده بیداد،،،عوض این پول بیان به هرخونواده قرص سیانور بدن بخدا بهتره،،یا یه دارو بدن که یه مرگ بدون درد داشته باشه بدن به مردم راحت بشیم،،ایران بمونه واسه اینا،،بخورن تمومش کنن،،ادمین جان خاهشا لین پیام منو حذف نکن .بخدا از زندگی پشیمونیم،،،نهمون سهام عدالت وسبد کالا رو هم دفعه های قبل به اونایی که حقوق بگیر بودن دادن،،به امثال ما که نه حقوقی میگیریم ونه بیمه ایی داریم هیچی ندادن ونمیدن،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
یک کیسه اردشده ۱۰۰هزارشمافقط جلوی گرونی رابگیریک ملیون چی میشه ؟؟؟بعدش ۱ملیون میدی املیون ۲۰۰ میگیری این کجاش کمک کردن به ملت است این کاسبی براتون است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
اقا یکماه دیگه؟الان ما شرمنده زن و بچه ایم چرا اینقدر اذیت میکنید خداییش یه لحظه خودتونو جای ما بزارید به والله پول نون خالی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ایوب خواجه
۰۰:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
درخصوص وام یکمیلیونی کرونایی نمیتوانیم وارد سایت بشیم و وام رو میخواهیم چکار کنیم اگه امکان داره به ماهم وام رو بدهید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
این نوبخت که میگه یک میلیون باسود ۱۲درصد داده میشه . اگه اینطور باشه که فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
مجیدحاجی اینانلو
۲۳:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من نزدیکه شش سال است یارانه نمیدن فرمانداری رفتم میگن توجزحذفیهاهستی من مگه جزاین ملت ایران نیستم زن بچه دارم کارگرهستم چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
معییییییییشت درست کردی برای ملت درودبرریاست جمهور!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۲۳:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
چهار نفر هستیم و تنها خودم یارانه میگیرم شوهرم نه بچه هام یارانه ندارن چون شناسنامه ندارن وبا این گرانی و بی کاری کجای زندگیمو می گیره خودم هم پرستار سالمند هستم برای گذراندن زندگیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
ما ملت فقط حرفهای خوب می‌شنویم دریغ از تحقق وعده هامعنی معیییییشت راهم فهمیدیم.علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
یک مو ازخرس کندن هم غنیمته اگه همین یک تومن هم ندن میخاید چکار کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاصمه
۲۳:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
کی زودتر بریزید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
«يا مَنِ اسْمُهُ دَواءٌ وَ ذِكْرُهُ شِفاءٌ»
اللهم اشف کل مریض جمیع مومنین مسلمین حزب الله خوبان و نیکان بحق رسول الله ص و آل طیبین و طاهرین معصومین ع س ایشان .
اللهم اشف کل مریض جمیع مومنین مسلمین حزب الله خوبان و نیکان بحق حیدر کرار امیرالمومنین علی ع .
اللهم اشف کل مریض جمیع مومنین مسلمین حزب الله خوبان و نیکان بحق الحسین علیه السلام و اولاد حسین ع و اصحاب حسین ع .
اللهم اشف کل مریض جمیع مومنین مسلمین حزب الله خوبان و نیکان بحق ضامن آهو سلطان ایران علی بن موسی الرضا ع .

اللهم اشف کل مریض جمیع مومنین مسلمین حزب الله خوبان و نیکان بحق بیبی ام ابیها صدیقه الکبرا سیده النساءالعالمین بانوی هر دوعالم فاطمه الزهرا س .
اللهم اشف کل مریض جمیع مومنین مسلمین حزب الله خوبان و نیکان بحق ابوالفضل عباس قمر بنی هاشم ع .
اللهم اشف کل مریض جمیع مومنین مسلمین حزب الله خوبان و نیکان بحق بقیه الله الاعظم عج . آمین یا رب العالمین .
والسلام و صلوات التماس دعا .
لبیک یا بقیه الله الاعظم عج .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
ریاست برنامه و بودجه من وکسان زیاد دیگر که به اشتباه گزینا اهدا یادانه رو زدن باید چیکار کنیم؟؟؟؟!!!!خدایا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۲:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
راست میگه و اونم در اردیبهشت که کی مرده و زنده!!!!چرا از پول مردم یا حق شون مایه میزارید وانم باسود 12 درصدی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد زارع
۲۲:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
شما بازنشسته ها لشکری کشوری را بابازنشته های تامین اجتماعی تبعیض قائل شدید دست تون درد نکند ما تو این کشور همه چی داریم ۱درصد جمعیت دنیا ۱۸درصد از کل منابع دنیا را داریم ولی همیشه فریم خانم بی سرپرست دیدیم پول نان ندارد بخرد مثل کشورهای دیگر ۱تومن چی که بد دوباره بگیرید آدم سیر خبر از آدم گرسنه خبر ندارد
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
پس چرا هنوز در داروخانه ماسک یک بار مصرف نیست قیمت هر عدد ۱۷هزار تومان شوخی نکنید اقای رییس جمهور جلو کی باید گرفت حرف کی را قبول کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مریم داودی
۲۱:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
یک یادونفریک ملیون ماکه ۶نفرهستیم ودرروستازندگی می کنیم سال یک ملیون درآمدنداریم هم یک ملیون اگه میخواید کمک حال مردم باشیدبه تعداداعزای خانواده کمک کنیدبرای یک ودونفرخوبه ولی مثل ما۶ نفرکه نباشه بهتره تاحالا نمردیم ازاین به بعد هم هرچی خداوندبخوادبه ماکه بابیکاری کل سال ازگرسنگی نمردیم این یک ملیون هم مال خودتون ماحق خودراازشمادراین دنیانه درآخرت میخوام مانان شب نداریم شماتوی پول هابخوابید
Iran (Islamic Republic of)
سیدضیاالدین خاتمی
۲۱:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
در کشورهای دیگر از نظر مادی ومعشیتی کاملا به ملتشان میرسنن ما دستکش فریزری تا ۱۰ روز پیش ۴۵۰۰ میخریدیم امروز ۱۵۰۰۰ هزار تومان باید بخریم دوم اینکه کرونا که امده عوض اینکه تغدیه خوب شویم دچار سو تغذیه شدیم سوم به یارانه بگیر ها یک میلیون تومان وام باسود ۱۲ درصد بدهد اونم وقت گل نی بدست ملت شاید برسد ایا نباید خون گریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
بعد از نزدیک به دو ماه بیکاری برای راننده‌ها داخل شهر باید چکار بکنیم حتما ما هم باید تعطیل نمیکردیم نرفتیم تا تعداد بیشتری به مبتلایان یا باعث شیوع بیشتری باشیم دولتی ها حقوق بگیرند پس پیش دست کارگرها کسایی مثل ماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
خواهش میکنم ازتون کمکمون کنیدبخدا مان کلاهبرداریم ن سرکاری هیچ راهی نداریم لطفاخودتون پیگری کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
ببخشید الان به هرخانواده یک میلیون میدن یا هر نفر چون تعداد اعصا خانواده هم تعثیر داره
۱۲
آخرین اخبار