کشف ۲ میلیون عدد انواع مواد محترقه در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیون عدد انواع مواد محترقه و ۵۶۲ کیلو مواد پیش ساز کشف شده است.

کشف ۲ میلیون عدد انواع مواد محترقه در استان همدانسردار کامرانی صالح در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی همراهی خوبی در بعد ارتقاء احساس امنیت و آرامش با نیروی انتظامی داشته‌اند؛ امیدواریم بتوانیم ارتقاء در حوزه رسانه و تعاملات پلیس و رسانه را سال آینده داشته باشیم.

او با اشاره به انجام بیش از ۵ هزار و ۴۳۸ طرح عملیاتی، موضوعی، منطقه ای، حجمی ونقطه‌ای در بخش‌های مختلف در سال جاری، بیان کرد: بیش از ۹۰۶ هزار تماس مردمی نیز در سامانه ۱۱۰ ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش در این راستا هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: در حوزه اقدامات پیشگیرانه جرایم، استفاده از شبگرد و نگهبان انجام و بیش از ۵ هزار نفر در این خصوص ساماندهی و آموزش داده شد.

او با بیان اینکه اولویت‌های مأموریتی پلیس در چند بخش از جمله مبارزه با مواد مخدر، قاچاق و کاهش تصادفات جاده‌ای بوده، ابراز کرد: در این ۳ بخش امسال توفیقات خوبی کسب شده است.

سردار کامرانی‌صالح عنوان کرد: در بحث کالای قاچاق نیز امسال ۱۹ درصد افزایش کشفیات را داشتیم که ارزش ریالی آن بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان برآورد شده و بیش از ۳ هزار نفر در این خصوص تشکیل پرونده و تحویل مراجع شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه سال گذشته در مبارزه با مواد مخدر بیش از ۵.۵ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است، یادآور شد: ۷۱ باند در این راستا منهدم و بیش از ۱۰ هزار مصرف کننده و توزیع‌کننده دستگیر شدند؛ ۱۰۲ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: در حوزه فضای مجازی به عنوان یکی از موضوعات مهم یک هزار و ۵۶۲ فقره پرونده تشکیل شد که افزایش بیش از ۱۳۶ درصدی را در این حوزه داشتیم.

او با بیان اینکه جرایم حوزه فضای مجازی کلاهبرداری اینترنتی، برداشت‌های غیرمجاز و ایجاد مزاحمت بوده، ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۹۰ درصد جرایم این حوزه کشف و با مجرمان بسته به نوع جرم برخورد شده است.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۸۲ هزار گذرنامه در حوزه امور خدماتی صادر شد، گفت: بیش از ۴۰ هزار فقره گواهینامه نیز در این حوزه صادر و ۷ هزار و ۱۵۸ موتورسیکلت و ۱۶ هزار ۷۳۸ فقره خودرو شماره گذاری شده است.

او در ادامه با اشاره به عزم همگانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: قطعاً همکاری و همراهی مردم نقش ویژه و تاثیرگذاری در کوتاه شدن عمر این ویروس و روند کاهشی ابتلا و شکست این بیماری در کشور دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه با پیگیری و اقدامات پلیس‌های تخصصی و یگان‌های انتظامی با محتکران و افراد سودجو که اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند برخورد جدی صورت می‌گیرد گفت: در همین ارتباط چندین پرونده تخلفاتی تشکیل و برای سیر مراحل مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اخبار ضد و نقیص در خصوص کرونا و آسیب‌های روانی موجود در جامعه که گاهی هشدار‌ها و توصیه‌های پزشکی را بی اثر می‌کند، افزود:مردم به مطلب منتشر شده در فضای مجازی و منابع غیرمعتبر توجه نکرده و اخبار و اطلاعات و همچنین توصیه‌های بهداشتی خود را در این زمینه از منابع رسمی و صدا و سیما دریافت کنند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار