شاکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رونق تولید در ایام کرونا به اقتصاد کشور کمک می‌کند

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: مراکز تولیدی کشور در بحران کرونا تولیداتی داشتند که کشور‌های مجاور نیازمند به آن هستند.

تجارت کالا‌های تولیدی در ایام کرونا به اقتصاد کشور کمک می کندمجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های کشورمان در پسا کرونا، گفت: پیش بینی زمان مهار کرونا مشخص نیست، قاعدتا این زمانبندی بر تنظیم برنامه های آینده کشور تاثیر دارد. اکنون کشور بین فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه معلق است و این موضوع به شدت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چراکه  از یک سو  کسب و کار و از سوی دیگر آمار کرونایی ها بر مردم فشار می آورد.

او افزود: اگر فشار اجتماعی کنترل نشود، ممکن است خودسرانه بستری برای حرکت‌های مورد نیاز دشمنان مان به وجور بیاید، نکته دیگر در پسا کرونا قانون برنامه و بودجه سال ۹۹ است. پیش بینی نسبت به  قیمت نفت ۵۰ دلار بوده، اما اکنون به زیر ۲۵ دلار رسیده است این موضوع کل برنامه ریزی‌های  کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شاکری ادامه داد: اکنون وارد سال بودجه‌ای و تکالیف دستگاه‌های مختلف شدیم، بدون اینکه تکلیف مشخص شده باشد که چطور این اعداد و ارقام تنظیم می‌شود. همچنین کسب و کار مردم و اشتغال بسیار اهمیت دارد و به نظر می‌رسد این پروتکل‌ها جنبه ذهنی دارد و جنبه عملی شدن آن نیاز به توجه بیشتری دارد.

 دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی  تصریح کرد: کارگاه‌ها و مراکز تولیدی ما در بحران کرونا تولیداتی داشتند که تمام کشور‌های مجاور ایران نیازمند به آن هستند، یعنی باب تجارت داخلی در این بحران می‌تواند به وضعیت اقتصادی کشور کمک کند. در این برهه کاهش مصرف بنزین را شاهد بودیم که  می تواند به اقتصاد مان کمک کند و تبدیل به یارانه‌های کمکی به قشر ضعیف جامعه شود.

شاکری ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه شود کارگرانی است که فاقد پشتوانه تامین اجتماعی هستند یا نوع قراردادشان قرارداد سفید است؛ این قشر افراد در وضعیت معیشتی سخت به سر می‌برند و باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.

 دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به شکل گیری  زمینه‌های آموزش مجازی در کشور گفت:  باید بتوانیم نرم افزار‌هایی تولید کنیم  که بتواند کل کشور را پوشش دهد، لذا اکنون جمعیتی بالای ۲۰ میلیون دانش آموز و بیش از ۴ میلیون دانشجو داریم، بنابراین برای از بین بردن دغدغه آن‌ها در امر تحصیل وزارت مربوطه و شورای عالی فضای مجازی باید فکر جدی  کنند تا قشر دانشجو افت تحصیلی پیدا نکند و بدون دغدغه تحصیل خود را انجام دهند.


بیشتر بخوانید:در بحث تولید توقعات مقام معظم رهبری برآورده نشد 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار