کشاورزان گلستانی کشت پنبه را تا اواسط اردیبهشت به تعویق بیندازند

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان گفت: با توجه به شرایط آب و هوای فعلی استان و سردی هوا بهتر است کشاورزان گلستانی کشت پنبه را تا اواسط اردیبهشت به تعویق بیندازند.

موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: توزیع بذر پنبه در گلستان آغاز شده و در حال ارسال بذر‌ها به شهرستان‌ها هستیم.

او افزود: طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان، امسال فروردین ماه پر بارش و سرد خواهد بود و این شرایط برای کشت پنبه مناسب نیست.

موسی خانی ادامه داد: کشت پنبه باید در شرایطی انجام شود که دمای خاک حداقل ۱۵ درجه سانتی گراد باشد، اما با توجه به بارندگی‌های اخیر و سردی هوا فعلا کشت پنبه در این شرایط توصیه نمی‌شود.

او گفت: به کشاورزان گلستانی توصیه می‌کنیم برای کشت پنبه عجله نکنند و زمان کشت را تا اواسط اردیبهشت به تعویق بیندازند تا شرایط آب و هوایی مساعد شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی گلستان گفت: اگر در این شرایط آب و هوایی بذر پنبه کشت شود به دلیل سردی خاک سبز نمی‌شود.

موسی خانی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ الی ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت پنبه برود و این در حالی است که سال گذشته این میزان کشت ۱۷ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده است.

او افزود: به کشاورزانی که کلزا‌های آنان هنوز در فاز گلدهی قرار دارد توصیه می‌کنیم یک نوبت دیگر از قارچ کش‌ها استفاده کنند.
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.