هشدار افسر اطلاعاتی انگلیس درباره احتمال حمله داعش به غرب در بحبوحه کرونا

یک افسر اطلاعاتی پیشین انگلیس هشدار داد ممکن است داعش با سوءاستفاده از شیوع ویروس کرونا در جهان به غرب از جمله انگلیس و آمریکا حمله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک افسر اطلاعاتی سابق انگلیس که خواست نامش فاش نشود گفت داعش قصد دارد از شرایط کنونی جهان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا سوءاستفاده کند و به کشور‌های غربی حمله کند.

این افسر که با روزنامه دیلی میل انگلیس مصاحبه کرد در این خصوص گفت: «شیوع این ویروس از راه‌های متعددی ممکن است سبب ایجاد تهدید شود.» او در ادامه اضافه کرد: «به ویژه شرایط در خاورمیانه با توجه به جنگ‌هایی که برای محدود ساختن داعش در حال انجام است ممکن است وخیم‌تر شود. بخش بزرگی از آنچه به دست آمده، امکان دارد با وحشت ایجاد شده و همچنین فروپاشی امنیت در منطقه از دست برود که داعش می‌تواند از این فرصت سوءاستفاده کند و به دنبال حمله به غرب باشد.»

این افسر اطلاعاتی انگلیس ادعا‌های خود را پس از آن مطرح ساخت که روزنامه سان انگلیس به یک پوستر تبلیغاتی داعش که دیده‌بان تهدید تروریسم آن را به دست آورده بود اشاره کرد که در آن این گروه تروریستی شهر شیکاگو و تاور بریج لندن را به تصویر کشیده و زیر آن عبارتهای «وقتی که اصلا انتظار آن را ندارند به آن‌ها حمله کن» و «ویروس کرونا-سرباز خداوند» نوشته شده بود. این تهدید به دنبال حمله راکتی به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور افغانستان که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت منتشر شد.

در اواخر سال گذشته میلادی نیز ژنرال سرنیک کارتر، رئیس ستاد دفاع انگلیس، هشدار داد داعش هنوز کاملا شکست نخورده و فعالیت‌هایی دارد. با این حال در اکتبر ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده این گروه تروریستی، خبر داد و گفت داعش ۱۰۰ درصد شکست خورده است.

اما گزارش‌ها و شواهد نشان می‌دهد هسته‌های خفته این گروه تروریستی اکنون در غرب آسیا و افغانستان از بحران شیوع کرونا استفاده کرده و در حال بازسازی مجدد خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله
آخرین اخبار