کشته شدن ۵ غیرنظامی در جنوب شرق ترکیه در حمله عناصر پ‌ک‌ک

به دنبال حمله عناصر پ‌ک‌ک به استان دیاربکر در جنوب شرق ترکیه، دست‌کم ۵ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنابر اعلام مقام استان دیاربکر ترکیه، به دنبال حمله امروز عناصر گروه پ‌ک‌ک دست کم ۵ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

در بیانیه مقامات استان دیاربکر که در جنوب شرق این کشور قرار دارد، آمده است: «امروز ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح (به وقت محلی) در ناحیه کالپ، پنج نفر از ساکنان محلی که سوار بر خودروی خود عازم جنگل بودند تا هیزم جمع کنند بر اثر انفجار یک وسیله انفجاری که از سوی عناصر گروه تروریستی پ‌ک‌ک به کار گذاشته شده بود جان باختند. نیرو‌های امنیتی عملیات شناسایی و دستگیر عاملان این حمله را آغاز کرده‌اند.»

در ماه مارس، خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گزارش داد آنکارا قصد دارد یک پایگاه پهپادی را در شرق استان ارزروم بنا کند تا از آن پایگاه برای انجام عملیات علیه عناصر پ‌ک‌ک استفاده نماید. دولت ترکیه از اوایل دهه هشتاد میلادی گروه پ‌ک‌ک را تروریست اعلام و مبارزه با آن‌ها را آغاز کرده است. بنابر گفته دولت آنکارا، پ‌ک‌ک به دنبال ایجاد یک اقلیم خودمختار است که بخش‌هایی از ترکیه را نیز در بر می‌گیرد.

دولت آنکارا و عناصر پ‌ک‌ک در سال ۲۰۱۳ یک توافق آتش‌بس امضا کردند، اما از آن زمان تاکنون چندین حمله تروریستی که به گفته ترکیه عناصر پ‌ک‌ک انجام داده‌ باعث شده این توافق به جایی نرسد و از دو سال پیش درگیری مسلحانه میان دو طرف شدت یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار