آمادگی سپاه به اختصاص ۱۰ درمانگاه و ایجاد ۹ نقاهتگاه برای مبارزه با کرونا

فرمانده سپاه فجر از اختصاص ۱۰ درمانگاه و ایجاد ۹ نقاهتگاه از سوی سپاه فارس برای کمک به مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ضمن بازدید از واحد‌های تولید محصولات بهداشتی و درمانی از زحمات گروه‌های جهادی و بسیجیان در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تجلیل کرد.

او با بیان اینکه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) سپاه فجر اقدامات موثری به منظور پیشگیری و درمان کرونا در استان فارس داشته است، تظهار کرد: با فعال شدن ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه مقاومت بسیج در سطح محلات تاکنون بیش از ۷۴ هزار نفر بسیجی به صورت فعال در فرآیند آموزش و آگاه سازی جامعه، رفع آلودگی و ضدعفونی اماکن و معابر شهرها، غربالگری افراد و تولید و توزیع محصولات بهداشتی مورد نیاز بکارگیری شده‌اند.

غیاثی با بیان اینکه درمانگاه بقیه الله (عج) سپاه به عنوان یکی از ۶ مرکز پایش بیماری کرونا در شیراز در حال فعالیت است، تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی به عنوان قشر تخصصی حوزه سلامت در قالب انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تشکیل تیم‌های مراقبت پزشکی کرده و بیش از ۷۷۵ نفر از اعضای این قشر برای حضور در عرصه مقابله با بیماری کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند.

او با تقدیر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان استان فارس، افزود: ۱۰ درمانگاه بسیج استان فارس برای کمک به مقابله با بیماری کرونا آمادگی دارند و همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد ۹ نقاهتگاه در صورت نیاز انجام شده است.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه بسیج فارس و سازمان اطلاعات سپاه فجر برخورد قاطعی با موضوع احتکار اقلام بهداشتی و کارگاه‌های تولید محصولات بهداشتی غیراستاندارد داشته‌اند، گفت: از زمان بروز بیماری کرونا بیش از ۶۰ هزار لیتر الکل و ۱۴۵ هزار عدد ماسک توسط نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی کشف شده است.

غیاثی با بیان اینکه سپاه فجر تاکنون ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۲ هزار بسته بهداشتی بین اقشار نیازمند استان فارس توزیع کرده است، اضافه کرد: بیش از یک میلیون ماسک بهداشتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و با نظارت شبکه بهداشت تولید و در بین مردم توزیع شده است.

او بیان کرد: سپاه فجر اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای حل مشکلات کارگاه‌های تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده داشته که در همین راستا یک کارخانه تولید ماده ضدغفونی کننده نیز در مرحله تولید آزمایشی قرار گرفته است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در دیدار با جمعی از اعضای گروه‌های جهادی بسیج ضمن تجلیل از روحیه جهادی و زحمات بسیجیان استان فارس، گفت: بدون شک ایثار و زحمات خالصانه بسیجیان در فرآیند مقابله با بیماری کرونا یکی از عوامل اصلی مدیریت و شکست این بیماری خواهد بود و این ایثار خالصانه هرگز از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار