دموکرات‌ها به دنبال اختصاص کمک‌های بیشتر به بیمارستان‌های آمریکا

دموکرات‌های کنگره آمریکا به دنبال آن هستند تا ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر برای کمک به بیمارستان‌های این کشور در مقابله با ویروس کرونا اختصاص دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دموکرات‌های کنگره آمریکا به دنبال آن هستند که برای کاهش اثرات مخرب شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور، ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر به بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت و سیستم بهداشت و درمان این کشور اختصاص بدهند.

رویترز به نقل از بیانیه‌ای که دموکرات‌ها در این خصوص منتشر کرده‌اند نوشت حزب دموکرات همچنین خواستار آن است که ۲۵۰ میلیارد دلار دیگر برای کمک به مشاغل کوچک، و ۲۵۰ میلیارد دلار برای دولت‌های ایالتی و محلی به منظور مقابله با بحران شیوع کرونا اختصاص داده شود.

در این بیانیه آمده است پس از تصویت لایحه موقت اضطراری کرونا در کنگره، موارد دیگر از اقدامات کمکی گسترده‌تر در نظر گرفته خواهد شد.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که وزارت خزانه‌داری این کشور نیز در حال آماده سازی خود برای درخواست ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کنگره برای برنامه خود در مقابله با ویروس کروناست. دو هفته پیش دولت ترامپ موفق شد طرح بسته حمایتی دو تریلیون دلاری را در مجلس سنای آمریکا به تصویب برساند. این طرح دو تریلیون دلاری به منظور احیای اقتصادی آمریکا که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته، ایجاد شده است.

بنابر آمار منتشر شده از سوی دانشگاه هاپکینز، تا به این لحظه آمریکا با بیش از ۴۰۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا در صدر جدول کشور‌های آلوده با این ویروس قرار دارد. از میان این مبتلایان نزدیک به ۱۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. ایالت‌های نیویورک و لوئیزیانا و جورجیا از جمله ایالت‌هایی هستند که بیشترین آمار ابتلا در آن‌ها دیده می‌شود.

امروز نیز بنابر نوشته روزنامه دیلی میل، آمریکا رکورد تازه‌ای در ثبت بالاترین آمار قربانیان بر اثر کرونا تنها در یک روز برجای گذاشت. طبق اعلام دیلی میل، آمریکا با ثبت ۱۸۹۰ قربانی تنها ظرف یک روز، رکورد تازه‌ای را در آمار قربانیان بر اثر کرونا به ثبت رساند که با این حساب، آمار قربانیان تا سه شنبه شب (به وقت آمریکا) به ۱۲ هزار و ۹۰۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار