وقتی اتحادیه اروپا برای کشورهای عضو ناکارآمد می‌شود؛

احساس تنهایی مردم ایتالیا در مواجهه با بحران کرونا

در ایتالیا تاکنون ۱۳۹ هزار و ۴۲۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان نیز به ۱۷ هزار و ۶۶۹ تن رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فایننشال تایمز در مقاله‌ای نوشت: در بحبوحه شیوع ویروس کرونا احساس خیانت در مردم ایتالیا از این که نادیده گرفته می‌شوند هر روز بیشتر می‌شود. اکنون حتی «کارلو کالندا» وزیر سابق ۴۶ ساله و نماینده دائم ایتالیا در اتحادیه اروپا که با شعار «ما اروپایی هستیم» در انتخابات پارلمانی شرکت کرد بحران اعتمادی را تجربه می‌کند که همه عمر خود را برای آن جنگیده است.

وی می‌گوید: «این تهدیدی موجودیتی است. حزب من یکی از احزاب طرفدار اتحادیه اروپا در ایتالیاست، اما اکنون اعضای حزب من به من می‌گویند چرا می‌خواهیم در اتحادیه اروپا بمانیم؟ بی‌فایده است.»

در حالی که ایتالیا با شدیدترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شده است و بیش از ۱۷ هزار نفر در این کشور از ویروس کرونا جان باخته‌اند و اقتصادش نیز به شدیدترین رکود در تاریخ مدرن خود نزدیک می‌شود، این احساس حتی در میان نخبگان حامی اروپا در این کشور در حال افزایش است که همسایگانشان آن‌ها را رها کرده‌اند.

نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر این که اعتماد ایتالیا به اتحادیه اروپا خدشه‌دار شده است. در یک نظرسنجی که ماه گذشته انجام شد ۶۷ درصد از شرکت کنندگان گفتند عضویت در اتحادیه اروپا برای کشورشان ضرر دارد، در حالی که این تعداد در نوامبر ۲۰۱۸ میلادی ۴۷ درصد بود.

انتظارات جنوب اروپا از نمایش سریع همبستگی بقیه کشور‌های اتحادیه اروپا در ابتدای شیوع ویروس کرونا برآورده نشد، حتی با وجودی که این اتحادیه کمک‌های خود را از جمله کمک‌های مالی و تجهیزاتی افزایش داده است.

دونالد توسک، رئیس سابق شورای اروپا به فایننشال تایمز گفت زمان کمی برای ثروتمندترین کشور‌ها در اتحادیه اروپا باقی مانده است تا با ابتکارات جسورانه و مثبت پیش بروند و از القای احساس تحقیر در کشور‌هایی که به کمک نیاز دارند جلوگیری کنند. وی گفت: مردم اکنون در حال رنج کشیدن هستند. این بازی سیاسی نیست. مردم باید احساس کنند که ما در چنین مواقعی جامعه و خانواده‌ای واقعی هستیم.

در ایتالیا تاکنون ۱۳۹ هزار و ۴۲۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند؛ شمار جان‌باختگان به ۱۷ هزار و ۶۶۹ تن رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار