در پیامی؛

شهردار قم میلاد امام زمان (عج) را تبریک گفت

شهردار قم با صدور پیامی فرارسیدن نیمه شعبان،سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج)را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید مرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن نیمه شعبان مصادف با میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) را تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

قیام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور اراده حق تعالی است

امام زمان سپرده‌ای الهی است که برای نجات جهان، سرمایه‌گذاری شده و نیمه‌ی شعبان یکی از تجلیات سترگ امانت حق تعالی است، مُعِزِّ الْأَوْلِیَاءِ وَ مُذِلِّ الْأَعْدَاءِ خداوند با منظومه‌ای از اعجاز، جلوه‌ی ویژه خلقت و اثر هنری خارق العاده و ماندگاری است که با تعبیر “بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری وَ بِوُجودِهِ ثَبَتَتِ الاَرضُ وَ السَّماء” فهم انسانی از بلندای اندیشه وجودش به عجز آمده و قدمت اسفار ازمنه و قرن‌ها نتوانسته غبارکهولت بر طراوت کتاب زندگی با برکتش بیافکند و همچنان عطر منحصر به فرد طراوت و شادابی حضورش، بهار را به وجد آورده که به یمن وجودش بهار بهانه‌ای برا آمدن داشته و با برکت ظهورش، عطرشکوفه‎های عدالت گستری در جامعه انسانی استشمام خواهد شد و قیامش، ظهور اراده حق تعالی خواهد بود.

همان‌گونه که کعبه برای سرفصل امامت مکان تولد می‌گردد؛ برای آخرین فصل امامت، تکیه‌گاه خواهد‌شد. نماد اقتدار الهی در قالب انسانی و تمرکز منظومه‌ی الطاف ایزدمنان در کالبد انسان کامل ظهور خواهد کرد و خداوند اراده فرموده تا متولدی بعید، نجات‌بخشی سعید برای جهانیان باشد که خود وحدتی در کثرت و کثرتی در وحدت است که با قدوم مبارکش، شاهد تجلی دولت عدل خواهیم بود.

آنچه که به اسم عدالت منعکس می‌شود؛ تفسیر بشری از این مفهوم بلند است و تنها بروز عدالت واقعی با ظهور تبلور خواهد یافت که این فراز‌های “وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ” و “وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلا ” نشان می‌دهد که دامنه‌ی وسعت عدالتش، مقیاس کره خاکی است و محدود به سرزمین‌های اسلامی نخواهد بود.

با قرائت آیه نورانی اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنزِلْ عَلَیْنَا مَآئِدَهً مِّنَ السَّمَاءِ تَکُونُ لَنَا عِیدًا لِّأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآیَهً مِّنکَ وَارْزُقْنَا وَأَنتَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ می‌توان رمزگشائی نمود که ربیع در کلام عرب علاوه بر بهار به باران بهاری اشاره دارد که در تکریم و تعظیم به مقام شامخ منجی عالم بشریت آمده که السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضره الایّام.

رهائی از طوفان دوران معاصر با بهره‌مندی از سَفِینَه النَّجَاه ممکن است و راهیابی به هدایت تکوینی و تشریعی در اختیار عَلَم الْهُدَى است که آیاتی همچون این آیه شریفه “قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدی” از این واقعیت رونمایی می‌کند.

انتظار به معنی بیکار نشستن و چشم به راه بودن نیست بلکه مجاهدت و آماده‌سازی زمینه‌های ظهور لازم است تا فهم صغری و کبری قیاس غیبتش که منطق درک را دچار تحیر ساخته، با استمداد الهی، جهانی شود.

فلسفه ظهور منجی، بازنگری و بازخوانی صحیح دین و رهائی انسان از تقیدات مانع تکامل است. لازمه ظهور، معرفت و آمادگی جهانی است و این شناخت از ظرفیت نهضت حسینی و اربعین حاصل خواهد‌شد.

بی شک غیبت نشانه عدم آمادگی ماست که محدودیت در ارتباط داریم در حالیکه محرومیتی از رویت امام در کار نیست و چه زیبا و تاثیرگذار خواهد بود در این ایام که متعلق به منجی عالم بشریت است قلم‌ها شسته و افهام غبارروبی شود و بجای پرداختن به حواشی و اختلافات و درگیری‌های جناحی، به متن پرداخته و از واقعیات پرده برداری نموده و با تامل، تدبر و نوشتن در خصوص مولانا حجه ابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف آگاهی بخشی جهانی را سر لوحه کارخود قرار داده و نیات و افکارمان را تطهیر نمائیم.

اینجانب ضمن افتخار به هم‌جواری بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها و مسجد مقدس جمکران در این ایام سخت، میلاد مسعود و مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را تبریک گفته و این فراز زیبا را برای همگان مسالت دارم که: اللهم عجل لولیک الفرج.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار