بهره برداری از ۱۵ درصد مسکن‌های سیل زده استان مرکزی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی از بهره برداری ۱۵ درصد مسکن‌های سیل زده این استان خبر داد.

بهره برداری از ۱۵ درصد مسکن‌های سیل زده استان مرکزیمحمد رضا رضا فرح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:۴ هزارو۸۰۰ واحد مسکونی استان مرکزی آسیب دیده از سیل فروردین ۹۸ در حال بازسازی است که تا کنون ۱۵ درصد از این واحد‌ها به بهره برداری رسیده و بیشتر از ۶۰ درصد واحد‌ها در مرحله سفت کاری است.

رضا فرح افزود: برای واحد‌های روستایی تخریب شده در سیل ۷۶ میلیون تومان و برای واحد‌های شهری ۹۴ میلیون تومان تسهیلات وبلاعوض پرداخت می‌شود.

مقاوم سازی ۴۰ هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی استان مرکزی

او با اشاره به مقاوم سازی مسکن روستایی اضافه کرد: در بخش مقاوم سازی مسکن روستایی هم تا کنون ۴۰ هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی مقاوم سازی شده و مقاوم سازی ۵ هزار واحد هم در حال اجراست که در مجموع تا کنون ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان کرد: عمران وبهسازی روستا‌ها هم از جمله اولویت‌های این بنیاد انقلابی است که با تدوین وتصویب طرح هادی در بیش از ۸۰۰ روستا عملیات اجرایی طرح هادی در ۳۹۷ روستا آغاز شده که در مرحله اول طرح هادی ۱۱۷ روستا به بهره برداری رسیده است.

او ادامه داد: جدول گذاری، اصلاح وآسفالت معابر، بهسازی محیط روستایی، جمع آوری آب‌های سطحی، ایجاد کاربری‌های تفریحی، بهداشتی با رویکرد توجه به کالبد معماری روستایی از جمله اقدامات اجرایی در طرح‌های هادی روستایی استان مرکزی است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی حضرت امام وبا افتتاح حساب ۱۰۰ در تاریخ ۲۱ فروردین ۵۸ تاسیس شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.