استقبال گروه‌های عراقی از تشکیل کابینه جدید

هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق‏ و برخی گروه‌های این کشور از تعیین مصطفی الکاظمی به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید عراق استقبال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العالم‏ با اشاره به نشست برگزار شده برای تکلیف مصطفی الکاظمی اعلام کرد این نشست با حضور برخی روسای فراکسیون‌های پارلمانی و رئیس دادگاه عالی فدرال عراق برگزار شد.

العالم از استقبال هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق و برخی گروه‌های سیاسی از مکلف کردن الکاظمی به تشکیل کابینه انتقالی عراق خبر داد و افزود او نیز متعهد شد دولتی تشکیل دهد که آرمان‌های مردم عراق را مد نظر دارد و برای حل بحران‌ها و بهبود اوضاع اقتصادی این کشور تلاش می‌کند.

به گزارش این شبکه، الکاظمی چالش‌های شدید و پیچیده‌ای دارد که از جمله آن‌ها انتخابات زودهنگام، تامین خواسته‌های تظاهرات کنندگان و اجرایی کردن خروج آمریکایی‌ها از عراق است.

عباس العرداوی‏، تحلیلگر سیاسی درباره سازوکار تعیین الکاظمی گفت روند تعیین او متفاوت بود، زیرا این روند به اکثریت پارلمانی عراق مربوط می‌شد که توانستند به اجماعی واضح برسند و تدابیری مطابق با قانون اساسی در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۲:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
کسی که اطلاعات پرواز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به آمریکایی ها داد عراق و عراقی یعنی همان انسان های دوران حضرت رسول و خاندان پاکش که همیشه زخم خوردن ! واقعآ جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
قول میدم اینها بازهم با هم نسازن ذاتشون از همون اول اینها خرابه
آخرین اخبار