کاهش ۹۶ درصدی سفر‌های هوایی در آمریکا

به دلیل تداوم شیوع کرونا، انجمن شرکت‌های هواپیمایی آمریکا از کاهش ۹۶ درصدی سفر‌های هوایی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، با ادامه یافتن بیماری همه گیر کرونا در آمریکا، تعداد افرادی که در این کشور با هواپیما سفر می‌کنند به شدت کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که روز چهارشنبه ماموران امنیت حمل و نقل تنها ۹۵ هزار نفر را در فرودگاه کنترل کردند.

این رقم در روز مشابه در سال قبل ۳/۲ میلیون نفر گزارش شده بود. به گزارش اداره امنیت حمل و نقل، این تعداد کمترین رقم در ده سال گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش انجمن شرکت‌های هواپیمایی آمریکا، کاهش تعداد مسافران و دستور ماندن در خانه در بیشتر مناطق آمریکا موجب شده شرکت‌های هواپیمایی ۷۱ درصد از ظرفیت خود را کاهش دهند.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی آمریکا نمایندگی شرکت‌هایی مانند امریکن، دلتا، سوت وست و یونایتد را برعهده دارد. این گروه افزود: در پرواز‌های داخلی آمریکا، از هر ده صندلی حدودا تنها یک صندلی مسافر دارد. این رقم در پرواز‌های بین المللی که به طور محدود انجام می‌شود، حدود یک صندلی از هر پنج صندلی است.

با توجه به کاهش پروازها، شرکت‌های هواپیمایی به هواپیما‌های کمتری نیاز دارند. شرکت‌های هواپیمایی آمریکا اکنون حدود هزار و ۸۰۰ هواپیمای خود را که حدود ۳۰ درصد از ناوگان آن‌ها می‌شود، به پارکینگ منتقل کرده اند که هزار و ۵۰۰ فروند بیش از ماه دسامبر است.

به گزارش انجمن شرکت‌های هواپیمایی آمریکا، در آغاز سال روزانه حدود ۱۱۱ هزار پرواز تجاری انجام می‌شد، اما در هفته‌های اخیر این رقم تنها ۳۱ هزار مورد بوده است.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی که نمایندگی حدود ۳۰۰ شرکت هواپیمایی را در سراسر جهان برعهده دارد، می‌گوید انتظار دارد این شرکت‌ها در این فصل ۶۰ میلیارد دلار نقد هزینه کنند. بخش زیادی از این رقم، پولی است که این شرکت‌ها باید به مسافران بازگردانند. همچنین به دلیل کاهش شدید مسافران، برخی از شرکت‌های هواپیمایی محلی مجبور شده اند فعالیت‌های خود را به حال تعلیق درآورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار