تگرگ میهمان ناخوانده کشاورزان رستاقی

بارش تگرگ در رستاق خسارت‌های پی در پی را در مزارع و باغات به همراه داشته است.

تگرگ میهمان ناخوانده کشاورزان رستاقیکاظم مسروری فر مدیر جهادکشاورزی رستاق در گفت و گو  با به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: در اثر بارش تگرگ بی سابقه  دیروز، پنجشنبه۲۰ فروردین ماه در سه مرحله با مجموع ۳۰دقیقه خسارت قابل ملاحظه‌ای به بخش کشاورزی رستاق وارد گردید.

مسروری فر افزود: در بخش زراعی شامل ۱۵۰ هکتار مزارع گندم، یونجه، ۶۰ هکتار، سبزی و صیفی (هندوانه) ۵۰ هکتار و دربخش باغی ۱۲۰۰هکتار زیرکشت پسته دچار خسارت شده اند.

او خسارات مزارع و باغات رستاق را از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد برآورد کرد و گفت: دربخش گلخانه‌ای نیز ۶۰ هکتار دچار خسارت پارگی پلاستیک و دیواره پلی کربنات شده اند.

مدیر جهادکشاورزی رستاق از کشاورزان خسارت دیده خواست برای بررسی میزان خسارت و تشکیل پرونده به شرکت بیمه اشکذر مراجعه نمایند.

مسروری فر خاطرنشان کرد: برآورد دقیق خسارت در روز‌های آینده تهیه و به مراجع مربوطه و ستاد بحران استانداری اعلام خواهد شد.

در دو روز اخیر مردم بسیاری از مناطق استان یزد شاخد نزول بارش رحمت الهی بوده اند اما در این میان در برخی از مناطق بارش شدید باران و تگرگ خساراتی را برجای گذاشته است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار