رییس سازمان صمت استان ایلام عنوان کرد؛

مبارزه با هرگونه احتکار، گران فروشی و کم فروشی در استان ایلام

رییس سازمان صمت استان ایلام از مبارزه با هرگونه احتکار، گران فروشی و کم فروشی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛یاراله نصیری رییس سازمان صمت استان ایلام  به تشریح مباحث مختلفی همچون برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان در راستای ساماندهی وضعیت بازار، احتکار، گران فروشی، کم‌فروشی و تهیه اقلام و نیاز‌های اولیه مایحتاج عمومی مردم پرداخت.

نصیری با اشاره به دغدغه اتحادیه مرغداران در خصوص ورود مرغ به استان و لزوم جلوگیری از آن اظهار کرد: به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا و همچنین تامین بخشی از بازار استان ورود مرغ گرم به استان را ممنوع کردیم همه بازرسین صمت را بسیج کردیم تا از ورود مرغ از خارج از استان جلوگیری کنند.

او در ارتباط با صنوف کم خطری که قرار است بزودی بازگشایی شوند، بیان کرد: صنوفی که مایحتاج اصلی مردم را تامین می‌کنند به صورت مستمر فعالیت دارند مثل نانوایی‌ها و فروشندگان گوشت و مرغ و همین طور میوه و تره بار؛ به شرط رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی همین طور تاکید می‌شود که در مراکز خرید تجمع ایجاد نشود طیفی از مشاغل غیر ضروری مثل آرایشگاه‌ها و فروشگاه‌های خرید پوشاک و لباس همچنان تعطیل هستند.

نصیری در خصوص جبران خسارت برخی از صنوف عنوان کرد: با توجه به خسارت کسب و کار‌های مختلف در استان در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بازار، از طرف دولت مبالغ حمایتی در قالب وام‌های کم بهره برای صنوف مختلف اختصاص داده می‌شود که در این راستا مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بازاریان و کسب و کار‌های مختلف در نظر گرفته شده است و پس از ابلاغ آیین نامه‌های مربوطه برای پرداخت و جمع بندی سازمان صنعت معدن و تجارت در قالب تسهیلات کم بهره به صنوف پرداخت خواهد شد.

او افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده برای از سرگیری کسب و کار‌های غیرضرور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف استان اقدامات لازم برای بازرسی و نظارت بر فعالیت صنوف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را پیش بینی کرده است و توجیهات لازم به متصدیان صنوف را ارائه خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح انتقاد‌هایی درباره افزایش قیمت برنج تبیین کرد: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت برنج در بازار، کنترل‌های لازم برای مبارزه با گرانفروشی و احتکار در دستور کار سازمان قرار دارد و برای تهیه برنج و توزیع آن در راستای پیشگیری از گرانی و افزایش قیمت برنج رایزنی لازم با وزات صنعت و معدن و تجارت توسط سازمان صمت استان برای اتخاذ تدابیر لازم انجام گرفته است.

او تاکید کرد: برخورد با داروخانه‌های متخلف و گرانفروش در دستور کار سازمان قرار دارد و این امر با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت کما اینکه در گذشته با بعضی از این نوع داروخانه‌ها برخورد و منجر به پلمپ این واحد‌های صنفی شد.

رییس سازمان صمت استان ایلام اضافه کرد:معضلی که اکنون گریبان گیر حوزه دارو و اقلام پزشکی شده بحث دو قیمتی و متفاوت بودن قیمت واقعی با قیمت برچسپ دارو‌ها است که به عنوان یک مشکل در سطح داروخانه‌های کشور، خریداران را دچار تشکیک و شائبه گران فروشی می‌کند، امیدواریم که هرچه زودتر مشکل دو قیمتی بودن دارو‌ها نیز اصلاح شود.

نصیری در پایان عنوان کرد:سازمان صنعت معدن و تجارت در راستای مبارزه با هرگونه احتکار، گران فروشی و کم فروشی آمادگی لازم برای رسیدگی به تخلفات صنوف و شکایات و گزارشات مردمی راازطریق سامانه تلفنی ۱۲۴را دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.