در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قطع شدن آب شرب چهار روستا در کهکیلویه و بویراحمد براثر ریزش کوه

جعفرزاده گفت: علت قطع شدن آب ۴ روستا در کهگیلویه و بویر احمد ریزش کوه گزارش شده و در مابقی استان‌ها وضعیت پایدار است.

قطع شدن آب شرب چهار روستا در کهکیلویه و بویراحمد براثر ریزش کوهمیثم جعفرزاده مدیر کل بحران وزارت نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت شبکه آب و برق کشور با توجه به بارش‌های سیل آسا روز گذشته، گفت: به علت ریزش کوه در ۴ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در ظهر امروز شبکه انتقال آب در این روستا قطع است.

او ادامه داد: بعید می‌دانیم آب این ۴ روستا تا اواخر امشب وصل شود، در حال حاضر برای آبرسانی به مناطق از منابع زیر زمینی استفاده می‌شود. تمامی نیرو‌های وزارت نیرو در مناطق بخصوص گرفتار سیلاب در آماده باش کامل هستند تا به محض اتفاق مشکل را برطرف کنند.

جعفرزاده اضافه کرد: به غیر از ۴ روستا استان کهگیلویه و بویراحمد تمامی استان‌های گرفتار سیل از شبکه آب و برق پایدار برخوردار هستند و مشکلی از این لحاظ نداریم.

او ادامه داد: در حال حاضر وضعیت آب و برق در سراسر کشور بخصوص در استان‌های سیل زده مطلوب است.

۶۳ درصد حجم مخازن سدهای کشور آبگیری شده اند

همچنین قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت سد‌های کشور باتوجه به بارش‌های متوالی در کشور گفت: در حال حاضر ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور به طور متوسط آبگیری شده اند.

او ادامه داد: موجودی سد‌های استان تهران نسبت به پارسال تغییری نکرده است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به میزان بارندگی‌ها در کشور گفت: تا چندروز گذشته میزان بارندگی در کشور ۱۳ درصد کاهش داشته است که نسبت به سال گذشته در درازمدت ۵۱ سال ۲۴ درصد افزایش داشته است و حجم بارش اول مهر تا پایان ۱۷ فروردین معادل ۳۹۷.۱۷۵ میلیارد مترمکعب است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار