آغاز فعالیت اصناف در گرو در ثبت نام سامانه وزارت بهداشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر ثبت نام واحد‌های صنفی در سایت وزارت بهداشت برای آغاز فعالیت مجدد تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید نورالله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در جلسه پیگیری و نظارت بر فعالیت اصناف در طرح فاصله گذاری اجتماعی که امروز، ۲۲ فروردین ماه در استانداری برگزار شد گفت: واحد‌های صنفی باید در سایت وزارت بهداشت به نشانی salamat.org.ir ثبت نام کنند.

او افزود: با توجه به تاکید رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور در بحث فاصله گذاری اجتماعی و رعایت الزامات سلامت محیط کار در واحد‌های صنفی، همه صنوف به جز رستوران ها، کافی شاپ ها، فروشگاه‌های بزرگ که مواد غذایی عرضه نمی‌کنند، هتل‌ها و مراکز اقامتی، مراکز عمومی مثل؛ آموزش رانندگی، مهدکودک ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، پاساژ و مجتمع تجاری و بازار‌های مرکزی مسقف، روز بازار‌ها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی گیم نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های مراسم، قهوه خانه و چایخانه و تریا با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و رعایت الزامات بهداشتی، اجازه فعالیت دارند.

حسن زاده با بیان اینکه این سامانه از سوی مرکز بهداشت استان رصد می‌شود، اظهار داشت: همه مالکان، مدیران و متصدیان واحد‌های صنفی و صنعتی وظیفه دارند به سایت وزارت بهداشت مراجعه و اطلاعات خود که شامل کد ملی، نشانی و مشخصات واحد صنفی و صنعتی است را وارد کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این صورت و با رعایت موارد بهداشتی، صنوف اجازه فعالیت دارند، ضمن اینکه بحث فاصله گذاری اجتماعی همچنان به قوت خود باقی است و مردم باید بیش از پیش این فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تردد‌های غیرضروری خودداری نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه سامانه ثبت نام صنوف امروز فعال شده است، ادامه داد: مردم باید در این زمینه بدون نیاز به اقدام بازرسان، این همکاری را داشته باشند تا بتوانیم ویروس کرونا را ریشه کن کنیم.

او اذعان داشت: ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت برای صنوف جهت فعالیت خود الزامی است و انتظار همراهی صنوف را داریم. در غیر این صورت با واحد صنفی که در سامانه ثبت‌نام نکرده و مجوز بازگشایی نگرفته است، برخورد قانونی می‌شود و از فعالیت آن ممانعت به عمل می‌آید.

حسن زاده در پایان خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: بازرسی‌ها از بازار و اصناف فعال در سطح استان انجام شود و بحث فاصله گذاری اجتماعی را به صنوف متذکر شوند تا بتوانیم در کنترل شیوع این ویروس موفق شویم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار محمودی تپوکی
۲۱:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مدیر باشگاه
Iran (Islamic Republic of)
قاسم مقامسی
۱۷:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
امرار معیشت زندگی
Iran (Islamic Republic of)
محمدزینلی نسب علم آبادی
۱۶:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
ادوات و ماشین آلات کشاورزی
Netherlands
عرفان
۰۱:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کافه دارم
Iran (Islamic Republic of)
علی بابا
۲۳:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت خبرنگاران جوان من یه نظر داشتم که امیدوارم دیده بشه و خدمت مسولیت مطرح بشه و اون اینه که با توجه به اینکه ویروس کرونا روی سطوح میشینه و با لمس کردن منتقل میشه آیا روی موی سر و لای موها نمیشینه و با دست زدن به موها یا تردد افراد منتقل نمیشه پس به نظر بنده باید همراه با استفاده از ماسک و دستکش از کلاه یکبار مصرف هم استفاده بشه و هنگام ورود به خونه از سر برداشته بشه و این خیلی به عدم شیوع بیماری کمک میکنه با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی بیات
۱۹:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
نمیشه ثبت کرد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
خواهشن من وراهنما یی کنید چگونه ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
موسی خانی
۱۰:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
میخوام بافاصله گذاری اجتماعی مشاوراملاک بازکنم
Iran (Islamic Republic of)
مهران طولابی
۲۳:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام من میخوام ثبت نام کنم اما در اخر میزنه مشخصات موجود نمیباشد