باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

همه چیز در مورد افزایش حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان در سال ۹۹

با افزایش ۲۱ درصدی مزد کارگران حداقلی بگیر در سال ۹۹، دستمزد پایه کارگران به یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۷ تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران به دلیل عدم توافق نمایندگان کارفرمایی و کارگری درخصوص درصد افزایش مزد و ورود به رأی گیری اعضا پایان یافت.
 
در این جلسه، میزان افزایش دستمزد «کارگران حداقلی بگیر» و «سایر سطوح مزدی» تعیین و تصویب شد و در نهایت اعضای جلسه درصد افزایش مزد کارگران حداقلی بگیر را ۲۱ درصد و درصد سایر سطوح مزدی را ۱۵ درصد معادل ۹۱ هزار تومان رقم ثابت در ماه تصویب کردند.
 
با این حساب در این جلسه، دستمزد روزانه کارگران از ابتدای سال روزانه مبلغ ۶۱۱،۸۰۹ ریال تعیین شده است. این در حالی بود که دستمزد پایه کارگران حداقلی بگیر در سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ٨٨٢ تومان بود و امسال این مبلغ به یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۷ تومان افزایش یافت.
 
نکته قابل توجه این است که شورای عالی کار درخصوص حق مسکن کارگران هیچ مصوبه‌ای نداشت و کمک هزینه مسکن کارگران همچون سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان باقی ماند. باید گفت افزایش حق مسکن تنها ردیف فیش حقوقی است که با وجود تصویب در شورای عالی کار باید به تصویب هیأت وزیران نیز برسد؛ بنابراین تا پیش از تصویب هیأت وزیران، حق مسکن در سال ۹۹ به میزان ۱۰۰ هزار تومان سال قبل اعمال می‌شود، اما حق بن ماهانه کارگری به صورت نقدی به میزان ۴۰۰ هزار تومان برای این افراد تعیین شد.
 
از دیگر مزایای پرداخت شده به کارگران حق اولاد است. برای کارگران دارای فرزند زیر ۱۸ سال، به ازای هر فرزند ۱۸۳ هزار و ۵۴۲ تومان به عنوان حق اولاد پرداخت می‌شود، همچنین طبق مصوبات این جلسه پایه سنوات کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار با بیش از یک سال سابقه کار به ۱۷۵ هزار تومان رسید. 

در این راستا احمد ميدری معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در هر سال کارگران علاوه بر حقوق ماهانه دو ماه عیدی و پاداش و یک ماه حق سنوات می‌گیرند.

به گفته معاون وزیر کار دریافتی هرماه کارگران بیش از ارقام فوق است و میزان دریافتی هر ماه را باید در عدد ۱۵ ضرب و بر عدد ۱۲ تقسیم کرد.

میدری با بیان اینکه دریافتی متوسط کارگران حداقل دو میلیون و ۹۱۹ هزار تومان خواهد بود، گفت: کارفرمایان علاوه بر مبلغ فوق، باید ۲۱ درصد به‌عنوان حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی بپردازند.

بر این مبنا حقوق یک کارگر بدون فرزند با حداقل دستمزد در یک ماه ۳۰ روزه، ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۵۴۲ تومان و حقوق یک کارگر با یک فرزند با حداقل دستمزد در یک ماه ۳۱ روزه، ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۵۰ تومان خواهد بود.

حالا با تعیین دستمزد یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومانی کارگران در سال ۹۹، حداقل عیدی کارگران برای سال جاری، ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران ۵ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان خواهد بود. یعنی عیدی سال ۹۹ کارگران نباید از ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان کمتر و از ۵ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان نباید بیشتر باشد.

نکته قابل توجه این است که علی رغم اینکه در متن ماده ۴۱ قانون کار کشورمان تصریح شده است که دستمزد باید به صورت منطقه‌ای تعیین شود، اما سال‌هاست که این ماده از قانون اجرا نمی‌شود. به اسم حمایت از کارگران مناطق محروم و برقراری عدالت نه تنها در حق همه کارگران ظلم می‌کنند و دستمزدی که تعیین شده هیچ وقت رضایت کارگران به خصوص کارگرانی که در شهر‌های بزرگ هستند را به همراه نداشته است، چرا که دستمزد تعیین شده همیشه کمتر از هزینه‌های زندگی و سبد معیشت آن‌ها بوده است.

از طرفی ظلم بزرگتری در حق کارگران مناطق محروم صورت گرفته است، چرا که در صورت پرداخت یکسان کارفرما‌ها امکانات و زیر ساخت‌های موجود در شهر‌های بزرگ و دسترسی که به بازار دارند را رها نمی‌کنند به مناطق دوردست و محروم بروند و هزینه حمل و نقل را هم به هزینه‌های خود بیافزایند. در نتیجه صنایع و واحد‌های تولیدی همه در اطراف شهر‌های بزرگ متمرکز شده‌اند و بهره‌ای جز بیکاری و فقر برای کارگران مناطق محروم در پی نداشته است.

با این وجود انصافاً در شرایط کنونی از سویی مبلغ ناچیز دستمزد ۹۹ کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد و همانند مُسکن مقطعی است و از سوی دیگر افزایش دستمزد‌ها هم برای کارفرمایان نمی‌صرفد، چراکه ادامه تولید وجود ندارد.

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چقدر است؟

دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره میزان حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین خواهد شد و بن این افراد از ۴۸ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان، حق اولاد از ۱۲ به ۱۵ هزار تومان، حق مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، حق همسر از ۵۹ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و در نهایت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ میلیون و ۹ هزار تومان تعیین خواهد شد.

به گفته دهقان کیا طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، هر میزان حداقل حقوق کارگران اعلام شود، حقوق بازنشسته‌ها هم همان مبلغ است.

میزان حقوق کارمندان دولت در سال ۹۹

بر اساس تصمیم هیئت وزیران، حقوق شاغلان دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته، به طوری که پس از افزایش مذکور، حکم حقوقی آنان از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

همچنین، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای مشمولان قانون نظام هماهنگی پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۷ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان ۷ برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

افزون بر این، حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۹ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین می‌شود که با احتساب فوق العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده این میزان نباید کمتر از ۱۷ میلیون و ۹۷۴ و ۵۰۰ ریال شود و مابه التفاوت آن تا این مبلغ به سقف محاسبه شده، اضافه خواهد شد.

گفتنی است، پس از اعمال افزایشات مذکور، مبلغ مابه التفاوت ریالی مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهانه (برای کارکنان قرارداد کارمعین و کار مشخص و طرحی) به نسبت مدت کارکرد از مبلغ ۲۸ میلیون ریال با عنوان " تفاوت تطبیق موضوع جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) " در احکام درج می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹۰
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من کارمند قراردادی با 22 سال سابقه اداری و 26 سال پرداخت بیمه هستم. بخدا بماهم حقوقی اصافه نشده بیمه تامین اجتماعی هستیم و متل کارمندها عیدی میگیریم. ظاهرا 200 تومن کلا بما اضافه شده ولی پایه حقوقمون کمترشده. حق شغل و حق شاغل روی هم دو میلیون و پانصدمگه نگفتید حداقل حقوق 2800 هستش؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ۱
۱۴:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دمتان گرم بااین افزایش حقوق وسنوات بازنشستگان تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۳:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام آقایون نماینده بازنشستگان تامین اجتماعی وآقای وزیر کار شما موقع تصویب حقوق وسنوات بازنشستگان خجالت نکشیدید آخه ۱_ حق اولاد ازمبلغ ۱۲هزارتومان به ۱۵ هزارتومان ۲_حق مسکن از ۲۲هزارتونان به ۳۰ هزارتومان ۳_حق بن از مبلغ۴۸ هزارتومان به ۶۰ هزارتومان درمجموع۲۲ هزارتومان سنوات اضافه شده قیمت هفت عدد نان سنگک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی زحمت کشیدن سه هزارتومان حق اولاد یک هزارتومان همسر اظافه شده
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۰:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من سال 69 آزمون استخدامی قبول شدم..و تاریخ شروع بکارم تو فروردین 98 زده شد و همکار همرده من که تو یه آزمون قبول شده بودیم شروع بکارش تو اسفند 97 زده شد.و افزایش حقوق تو سال 98 مشمول من نشد..همون افزایش 400 هزار تومنی که مجلس تصویب کرد ..گفتن که فرمول افزایش حقوق طوری هست که فقط مشمول کسایی میشه که تو ساله 97 و به بعدش کارمند بودن و ورودی 98 مشمول نمیشن..خلاصه اختلاف حقوق زیادی بین من و همکارم بوجود اومد...باز امسالم فقط 15 درصد اضافه کردن و اون 400 هزارو به ما ندادن...الان من و همکارم یک ملیون اختلاف دریافتی داریم..این خیلی ظلم هست که یه افزایشی فقط برا بعضیا اعمال بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام به همه دوستان
راستی حقوق‌ها چی شد آقای نوبخت اقایان مسول بخدا جلو خونوادمون شرمنده مون کردین این انصاف نیست امیدوارم مسولیت یکاری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
معیشت بنیاد شهید چقدر اضافه شده کسی میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط مستمری بگیران تامین اجتماعی زیادین تو این جامعه، با این افزایش حقوق دقیقا چکار کنن چطوری خرجش کنن، خدا لعنتتون کنه که اینقدر ستم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
رهبری فرموده اند امسال سال جهش تولید است پس چرا دولت حق کارگر و بازنشسته ها را مانند کشوری نمیدهد موندم حق کجاست که پیدایش کنم هر که پیداش کرد به من هم نشان بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا حقوقارو زیاد کنید پدرمون دراومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدانابودتون کند مستمربگیران بازنشسته جراه دوما رفت هنوز خبری نیست مجبوریم زنگ بزنیم به خارج
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت یا باید حقوق کارگر افزایش بده یا افزایش حقوق کارمند کنسل کنه چون افزایش حقوق کارمند تورم میاره و کارگر خسارت میبینه باید یکی باشه افزایش ها حتی کارگر به علت نداشتن مزایا باید بیشتر افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
چگونه است که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق حقوق کارگران تعیین میشود ولی عیدی آنها طبق قوانین عیدی بازنشستگان و پرسنل دولتی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام هنوز هیچ تکلیفی بابت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی معلوم نشده خواهشا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بردلسوزان کارگران بازنشسته ما تا ادمی مثل اقای کیا داریم چه غم داریم ایشان عین شیرمرد حق مارا خواهد گرفت البته اگر فقط بدنبال پست ومقام خودش نباشد وقتی وزیرمان حق کش باشد چه توقع از سایرین اقایان کانون های بازنشستگی فقط فکر جیب خودشان هستند پمانمی دانیم چه کسانی اینها را انتخاب مکنند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پدر من مستمر بگیر است که ۸۰۰ هزار تومان حقوق داره واقعن خیلی کم است همان روز اول تمام می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
شرم برشما بیکاری و فقر درمقابل افزایش حقوق خنده دارتون.بی کفایتان منفعت طلب مردم ستیز
Japan
.....
۱۱:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
حقوق مستمری بگیران چقدر افزایش می یابد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا همسانسازی بازنشستگان کشوری همس سرکاری بوده فقط به بعضی 400 هزار اضافه شده دیگه دروغ بسه خسته شدیم وبازنشستگان را سر کار نزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب کاری کردین دستتون دردنکنه
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۲:۵۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خونه ای که دوسال پیش ۵۰ میلیون بود الان شده ۳۵۰ میلیون، درواقع ۷۰۰ درصد رشد داشته!!!!!!!!!
اونوقت کلا تو دوسال ۵۷=۲۱+۳۶ درصد افزایش حقوق داشتیم
عجب مملکتی داریم...
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۵:۰۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این افزایش حقوق مستمری بگیران،حق زن هزار تومان افزایش ،اخه چرا اینقدر سخاوتمندانه؟؟؟کل مزایا 24 تومن اضافه شدند اون هم واسه بیمه تکمیلی بردید که شد 50 تومان،،،به دردی مبتلا شید که دوایی نداشته باشه
Netherlands
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا مسخرس دیگه چرا ۱۸۳۵۰۰۰ حقوق را برای بازنسته کردین ۱۸۰۰۰۰۰ تومن اینجوری کانون بازنشته ها از ماها حمایت می کنه .
Germany
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
حق گرفتنی است نه دادنی حق و حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را از بودجه حاصل از نفت و گاز و معادن و گمرک و مالیات و غیره غیره بدهید نه اینکه حق و حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی از بودجه به عنوان یک ایرانی که در جمع آوری آن بودجه سهام دار است بدهید به کارمندان و کارکنان خود (تنها و فقط شکایت و شکایت از دولت) سالهای متوالی است که حق و حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را کارمندان و کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خورده اند و می خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزیر تعاون و رفاه
اصلا بهتر هستش که این وزارت حدف بشه ،چون کسی به فکر این قشر نیست پس وزیر هم نمیخواد برا چی حقوق جند میلیونی پرداخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد و بن این افراد از ۴۸ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان، حق اولاد از ۱۲ به ۱۵ هزار تومان، حق مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، حق همسر از ۵۹ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافت و در نهایت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد.
1800+60+15+30+60=1965.
چطوری میشه دو میلیون و نهصد ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام،چرا حق ایاب وذهاب وجیره نقدی که هرساله به حساب کارمندان دولت واریز می شد درسال 98 برای کارمندان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وکارکنان مرکز بهداشت این دانشگاه واریز نشد وگفتند دولت آن را حذف کرده ،خداخیرتان بده یک بند اضاف می کنین دوفقره رااز کارمند بیچاره میگیرین ،لطفا پیگیری شود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرشاد
۰۰:۱۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ی حساب کتاب سر انگشتی ک میشه کرد
الان حقوق خود من پایه ام با ۵ سال سابقه ۲ میلیون هستش الان ۱۵ درصد اضافه کردن ب اضافه ۹۱ هزارتومن
میشه ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار تومن بعلاوه ۱۷۰ تومن پایه سنوات
از اینجا ببعد مالیات میخوره
ب حق مسکن خوارو بار حق اولاد حق شیفت ک با اینا و اضافه کار در میاد ۴ میلیون و ۲۰۰ حدودا
بعد ۲۳۰۰ ک هیچ مالیات نمیخوره ار اون بعد ۱۰ درصد مالیات حدود ۲۰۰ تومن مالیات ۲۰۰ تومن بیمه کسر میشه چون حقوق رفته بالاتر
اینارو ک کم میکنید چقدر اضافه شده ب پایه حقوق ۱۰۰ تومن .
خنده داره درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
مسؤلین با کلید اومدن تا درها رو باز کنن غافل از اینکه اومده بودن درهای زندگی رو به روی مردم مظلوم ایران از جمله قشر کارگران و مستمری بگیران ببندن
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد پناهی ازاد
۲۳:۳۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
با سلام،ما مستمری بگیران تامین اجتماعی باین نتیجه رسیده ایم آقای دهقان کیا رئیس کانون کشور خود را در اختیار دولت و تامین اجتماعی گذاشته و تبعیض همسانسازي حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی را بمانند دیگر صندوق ها پيگير نمی باشد.امیدواریم در انتخابات آتی ایشان کنار گذاشته شود.و قوه قضائیه به عدالت به این تبعیض ورود نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ق
۲۲:۵۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
چرا باید آنقدر حقوق کارگر کم باشه اخه انصافه یکی ۵۰ملیون بگیره یکی ۲ملیون .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۳۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
حقوق امسال من ۱۵۰۰ همه مسخرم میکنن موندم چیکار کنم اینقدر که فکر مشکلات زندگی درگیرم کرده تشنجی شدم ماهی دو سه بار خدایا خودت به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناصری
۱۸:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
واقعا با این حقوقی که به بازنشستگان و کارگران میدید خودتون میتونید زندگی کنید یکم رحم وانصاف داشته باشید تا کی این همه دزدی با این همه بلا و درد ومرض هنوز هم حق مردم نمیخواین بدید خیلی خیلی متاسفم براتون
Iran (Islamic Republic of)
آیا عدالتی وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟
۲۳:۲۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
دردناکتر اینه که زمان عیدی دادن عیدی کارمندان رو به بازنشستگان تامین اجتماعی میدن ولی الان حداقل حقوق کارگران!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
بغیر از بازنشستگان تامین اجتماعی که فک کنم یه کم بی عدالتی در حقشون بود ، بقیه براساس شرایط اقتصادی تصمیم گرفته شده طرفدار دولت نیستم ولی خودتونو جای دولت بزارین موفق باشین
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ خیری
۱۸:۰۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
آقای دهقان تو میتونی با این حقوق ده روز زندگی کنی . اگه بتونی ما بیست روز رو قبول داریم .اما ده روز بعد رو باید روزه بگیریم. پس ما در هر ماه ده رو روزه ایم .بسم ا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
4800میلیارد دلارو کی بدزده ؟بدبخت کارگر و کارمند باید با حقوق ناچیز مالیات هم بدن .یا امام زمان ظهور کن
Iran (Islamic Republic of)
یکی بود و دیگر نیست..
۱۵:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
این حقوق ها و این تورم تعمدی نشان از برده کشی برای قدرت است. ما در ایران عصر برده داری نوین هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۳۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
واقعا کارگر بدبخته همه چی گرون کردن حقوقا هم پایین یعنی چی رهن خونه سده صدمیلیون کارگر چی درمیاره متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
به ما که 100 تومان اضافه کردند
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۱:۵۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
لعنت بر دروغگو. وخدعه گر اول گفتن 2میلیون وهشتصد حالا شد یکو هشتصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
دوستان عزیزخواهشن بجای این حرفا فقط یک راه وجوددارد که جلو این تبعیض ناحق وناروا رو گرفت و اون اینکه همگی به رهبری عزیزودیوان محترم عدالت اداری شکایت کنیم تاحقمون روازاین ببروبدوزهابگیریم وگرنه با التماس و گله بازی همین اش همین کاسست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بروشکایت کن حتمانتیجه میگیری
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
اینا حرفه مملکت سرمایه دار سالاری است.و این حقوقی که ناچیز اضافه شده.رو هیچ کار فرما یا رییس شرکتی کامل به دست کارگر نمیرسونه و بلدند چطور از سر و تهش بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
حالا از اینها گذشته !!
انصافاٌ من نمیدونم این آقایون میخان فردا پیش خدا چه جوابی داشته باشن ؟ آیا فکر نمی کنن که حق زن و بچه کارگران یک حق الناس بزرگ به گردن اوناس!!!!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
واقعا که برای یه کارگری که مستاجره،در مناطق محروم زندگی میکنه۴بچه داره،پول آب و برق و گازشم که باید بده پس، با این حقوق از کجا بیاره بخوره،تازه کرایه تردد خودشو زنو بچشم هست،چه انسانیتی دارید شما مسوولان،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
قشر ضعیف کارگر و کارمند فقط 15درصد ؟؟افزایش حقوق نخواستیم شما مملکتو گرون نکنید همه چی شده 600درصد.یک کیلو گوشت گوسفندی 135هزارتومن بقرآن ظلمه .کارگر و کارمند که خونه ندارن اجاره. میدن کرایه میدن بچه محصل دارن خداییش با 3تومن چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مونا لیزا
۰۷:۱۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
دیگه نمی خواد توجیه کنید این همه ظلم و بی عدالتی در حقوق هارو. انقدر تبصره و قانون گفتید که همه رو گیج کنید هیچ کس سردرنیاره چجوریه.
Iran (Islamic Republic of)
مونا لیزا
۰۷:۱۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
دیگه نمی خواد توجیه کنید این همه ظلم و بی عدالتی در حقوق هارو. انقدر تبصره و قانون گفتید که همه رو گیج کنید هیچ کس سردرنیاره چجوریه.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۷:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
ممنون که واسه کارگرا اینقدر زحمت میکشید خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
افزایش حقوق ها تورم زا نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۰۶:۲۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام ،چرا نیروهایی مشاغل کارگری دادگستری موقع عیدی گرفتن کارمند حساب میشن ولی حقوق گرفتنی کارگر حساب میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۶:۱۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه مرفهیین بی درد رو همون هایی که درکی از حال خانواده ی کارگران ندارند و به راحتی حقوقشون رو ضایع میکنند. خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۱۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
واقعا باعث شرمساری است نمایندگان کار گری
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۳:۵۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
یعنی اینهمه رای زنی ها و بقول خودتون چانه زدن ها این شد
متاسفم برای جامعه ساده کارگری که چشم امید به شما دارند
چجوری راحت سر میذارید میخوابید
بی انصافا ما هزینه داریم اجاره داریم زن داریم خانواده خرج داریم
درد داریم مریض میشویم
چقدر حرص و جوش بخوریم تا کی میخوایید ما را درک کنید
این چه داستانیه که هر سال به امید سال بعد بمونیم
نیرو و انگیزه ای برای کار نمونده برایمان
کرونا بگیریم بهتر از این است که نتوانیم جلوی زن و بچه سر بلند کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
از نجومی بگیرها چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ا رش
۰۳:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
پس این پولی که گفتن صاحب نداشته گم شده.. مثل اون بقیه ها به ما قشر محروم بیشترازفشارنیارید الهی بدرد ذلت بمیره هرکه حق ما بدبختا رو میبره. آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ا رش
۰۳:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
پس این پولی که گفتن صاحب نداشته گم شده.. مثل اون بقیه ها به ما قشر محروم بیشترازفشارنیارید الهی بدرد ذلت بمیره هرکه حق ما بدبختا رو میبره. آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ا رش
۰۳:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
پس این پولی که گفتن صاحب نداشته گم شده.. مثل اون بقیه ها به ما قشر محروم بیشترازفشارنیارید الهی بدرد ذلت بمیره هرکه حق ما بدبختا رو میبره. آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من یک مریض دیالیزی هستم بازنشسته تأمین اجتماعی هستم مستمری من 600هزارتومان است که 50هزار تومان بابت بیمه تکمیلی کم میشود میماند 550هزارتومان مسکن ندارم شما مسئولین یک ماه بااین حقوق میتوانید زندگی کنید ماتم راهنمایی کنید با این تورم و گرانی چطور زندگی کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
دولتی ها هیچ گناهی ندارند .چون نمیفهمنددددددد.واقعا حال مارو درک نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام دوستان همش دروغه فقط 15 درصد اضافه شده حدودا 500 تومان
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۲۳:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
تا کی تبعیض پلکانی باید افزایش داشته باشه اونی که 6میلیون میگیره با 3 میلیون مگه برابره؟چجور عدالتی خدا نگذره ازتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
باسلام.بنده کارمند اموزش وپرورش بودم بارنشت شدم ازتامین اجتماعی حقوق میگریم.چراکارمندان دولت حقوقشان اضافه شده بنده اضافه نشده مگرکارمند دولت نبودم خواهشمنداست اینجانب رامطلع نمایید.زنجان .ن.ن
Iran (Islamic Republic of)
کارگران ستون تولید
۲۳:۱۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
جهش تولید با کدوم دستمزد آیا این استثمار کارگرنیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
فقط متاسفم............چهارده میلیون کارگربایدبمیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
شرم بر شما با این افزایش حقوق مستمری بکیران تامین اجتماعی،حق همسر ماهی هزارتومان افزایش؟
خودتونو مسخره کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
محب جوادیپور
۲۳:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
باسلام!ازامتیازات فصل ۱۰قانون جامع خدمات کشوری درموردجانبازان وبلزنشستگان نیروهایی مسلح وسایرمتیازات جانبی وعده داده شده خبری نیست!فقط ۱۵ درصدافزایش کلی اعمال شده است!؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۰۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
آخه کدوم کارفرما حق اولاد وبن وحق مسکن میده تازه بیمه روهم کم کردن از یکوهشتصد خودتون میتونید زندگی کنید علی برکة الااااه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه کسایی که حق کارگرها اونهم بازنشسته ها رو ضایع میکنن و اون مسئولین بی انصاف که به اسم نماینده کارگروبازنشسته فقط به سادگی شون میخندند اخه یه ذره فکر کنن اگه بجای تامین اجتماعی هر بیمه عمر واریز رو میکردند
حال وروزشون بهتر از الان بود .اگه مملکت دل سوز مردم داره یه کاری بکنن البته اگه داره.....
Iran (Islamic Republic of)
Soheil cnc
۲۲:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
من یه کارگرم که پارسالو کلا بیکار شده بودم و تنها دارایی که داشتم( پراید) مجبورشدم بفروشم چون همین حقوقم نداشتم.الانم باوجود حقوق اداره کار خدا میدونه هر روز دارم بدهکارتر میشم.من مجردم ۳۰ سالمه،لیسانس ساخت و تولیدم،وضعیتم اینه و فکرشو نمیکنم دیگ بتونم پرایدو بخرم یا هیچ وقت بتونم متاهل بشم..
خدایا کمک کن متاهلا تو روی خانوادشون زنو بچشون شرمنده نشن...
امیدوارم باعثو بانیه این فلاکت در حال زندگی تو غنی ترین کشور دنیا از خدا جوابشو بگیره..
Iran (Islamic Republic of)
Kkh
۲۲:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خدا بهتون قوت بده، يه وقت بهتون فشار نياد با اين وضعيت تورم ساعتي، پس بيزحمت يه شماره كارت بدين براتون پول جمع كنيم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
این اسمش تبعیضه یه بانشسته تامین اجتماعی با ۳۳ سال سابقه ماهی ۱۷۰۰ تومن دریافتی داره ولی بازنشسته دولت کنتر از ۳ تومن نمیگیره چه فرقی داره این دوتا بیمه همون بیمست و مملکت همون مملکت چرا این همه تبعیض و دروغ هزارتا کلک میزنین تا رد کنین حقوق کارگرای بدبخت رو خدا لعنت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
ما جامعه کارگری به علت، سستی، سهل انگاری، نبود مدیریت،،وهمچنین تشخیص اسفبار وضعیت مقدس کارگران در اقتصاد امروز ایران و دنیا از آقای نوبخت شکایت داریم، نخست این شکایت را نزد خدا بیان می کنیم، وبعد به سازمان‌های پیگیر وقابل صلاحیت در کشور ابلاغ می کنیم، مثل اینکه دولت ومسئولان ما زود یادشان می رود، امام رحمت الله علیه انقلاب را از درون مظلومان ومستضعفان دنیا می دانست، که کارگران نمونه بارز این اصطلاح امام هستند.
Iran (Islamic Republic of)
قاسم شترداران
۲۲:۰۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
همش دروغه و وعده های پوچ حقوق بازنشستگی اضافه نشده چقدر دروغ میگید از خدا نمی ترسید خودتان حقوق وکارخانه های نجومی می گیرید فقط نشستید دروغ میگید ما هم واگذار میکمیم‌به خدا
Iran (Islamic Republic of)
کودرزی
۲۱:۵۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
مستمری بگیر هستم با ماهی ۱۶۰۰ که نمیشه زندگی کرد این پولو خرج اجاره خونه کنم یا خوردو خوراک یا قبض بدم چرا میگید اضافه میشه ولی کاری نمیکنید، زندگی برامون سخت شده لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
افزایش 15 درصدی بازنشستگان فرهنگی که بیشتر از این دروغ بود
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
واقعاً خسته ام از ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
کاش ما کارگرا هم پنج شنبه شب میخوابیدیم و جمعه میدیدیم حقوقمان سه برابر شده اقای .... ما قشر کار گر فقط موقع جنگ موقع رای گیری موقع کرونا موقع که موقعیت اینا به خطر میفتد در نظر هستیم ولی موقع حق حقوق دیده نمیشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
عدالت ایرانی کارگر (برده نوین ایرانی )کار کنه و ساشا جون هم تو خارج خرجش کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی تیمو ی
۲۱:۳۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خدا شما ها رو لعنت کنه فقط همین میتونم بگم انشا الله به خداوند متعال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خوش به حال آقازاده هاامسال کمی بیشترمیخورن!علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
متن بسیار گنگ و نامفهوم بود !!!
Iran (Islamic Republic of)
قادر
۲۱:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
یعنی واقعن که ما کارگرارو انداختین توی کمترین حقوق....... باباکجای یه فریادرس.
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۱:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
اینهمه قبل عید و بعد عید کل اخبار در مورد همسان سازی حقوق بازنشسته ها پس چی بود .
Netherlands
باقرخان سالار ملی
۲۱:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
بجز ۱۵ درصد افزایش سالانه هیچ مبلغی تحت عنوان همسان سازی اعمال نشده حقوق من که بازنشسته ۹۶ هستم ۳میلیون و ۳۰۰ بوده الکی همش شعار میدن حقوقهای کمتر از پنج میلیون را افزایش دادیم همش دروغه بخدای عز و جل قسم میخورم دروغه، میزان افزایش همسان سازی من صفر ریال بوده این کجای عدالته کجاش رو باور کنیم این دروغ بزرگ رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
دستشون درد نکنه واقعا همیشه اول به فکر کارگران هستند بعد خودشون اصلا اگه حق کارگر ضایع بشه این مسئولان خابشون نمیبره فکر میکنم چونان رونق اقتصادی امسال درست کنند که اصلا مردم نیازی به این یارا نداشته باشن علی برکت الله
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
بله 15 درصد افزایش رو همه میبینند و افزایش 35 تا 70 درصدی کالاها طی 5 روز گذشته رو کسی نمیبینه چرا چون اگر ببینند باید برن سراغ عدل که اقتصاد جواب نمیده
Iran (Islamic Republic of)
پیرهادی
۲۰:۴۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام. اگر کرونا نکشمون این حقوق با این همه مزایا حتما ما را خواهد کشت.
Germany
بی نام
۲۰:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
کدوم اضافه شدن امروز حقوق ریختند یک ریال هم اضافه نشده خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
محمد ق
۰۵:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
خوش به حالتون.هنوز ماه تموم نشده حقوق تون رو ریختن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوش بحال کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
چطور باور کنیم تو مملکتی زندگی میکنیم که زمینه ساز و منتظر ظهور است ، وقتی حتی یک مسئول ارشد در مورد تبعیضها حرفی نمیزند.
حرف حق زدن مرحله اول دینداری است که مسئولین نظام و دولت به خاطر جاه و مقام به زبان نمی آورند.
متاسفم که نظام ما به چیزی اهمیت نمیدهد که مهدی (عج) به خاطر آن می آید و آن هم عدالت است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
اینم مثل یارانه دادنتون کلیا هر ماه پول بیمه از ادم‌ میگیرید.همون پولو بدون چیزی به آدم پس میدن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
دولت میگه ما درموردافزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اختیاری نداریم پس چرا دولت بدهیش پرداخت نمیکن که حقوق ماهم به ۲۸۰۰ کارمندان دولت برسه.اگه دولت پول نداره پس چجوری برای کارمندانش زیاد کرده.تامین اجتماعی با پول ما درست شده به نفع دولت واقعا که مسخره هستش.
Iran (Islamic Republic of)
رفیق دلها
۲۰:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
ب قول ی بنده خدایی کارگر چ میفهمه، کار میکنه آخرشم هیچی به هیچی
Iran (Islamic Republic of)
پرتو گلچین معانی
۲۰:۰۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
چرا شما مسئولین هیچ حرفی در خصوص افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال99نمی زنید؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
مابازنشستگان ۹۸ چه گناهی کرده ایم که نه رتبه بندی نه همسانسازی شامل حال مانشد شما خودتان اختلاف طبقاتی ایجاد میکنید مگه ما سی سال زحمت نکشیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
شما اینقدر دم از عدالت میزنید اگه راست میگید یه روز هم سر سفره ما بازنشسته های تامین اجتماعی بشینید ببینید آنوقت با سفره خودتان مقایسه کنید بااین حقوق هر شش ماه یه وعده ابگو.شت هم نمیشه خورد
Germany
ناشناس
۱۹:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
طی این مدت خسته نشدین اگربه مرغ دون می دادیم تخم مرغ بیشتر بمامیداد متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
کارمفید کارمندها که بهترین زندگی رامیکنند چیه که این همه حقوق بگیرند.گارگر بدبخت این حقوق راباید یکماه راجبش فکرکند چطورتقصیم کندکم نیاره به همه بدبختیش برسد.فقط حرف بدبختی مردم بقیه کشورها میزنند بخدا اینجا از انگلیس هم ازنظراینکه فقط به سرمایه دار وپولدار اهمیت میدن بدتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
جالب بود حقوق کارمند پشت میز نشین بیشتر از کارگر بود به این میگنعدالت اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
علا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
علی برکت الله
۱۲۳
آخرین اخبار