در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

۲۰۰ هزار تن گندم از بندر شهیدرجایی ترخیص شد

مدیر منطقه ویزه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای امسال حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن گندم وارداتی در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

تخلیه 200 هزار تن گندم از بندر شهیدرجایی از  ابتدای امسالاله مراد عفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوری استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ترخیص کالای اساسی جزو برنامه‌ها و اولویت‌های اساسی بندر شهید رجایی است، گفت: از ابتدای امسال کالای اساسی به صورت مداوم و مستمر ترخیص می‌شود و با هماهنگی تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های حمل و نقلی این کالا‌ها از طریق ناوگان جاده‌ای و یا ریلی به تمامی مناطق توزیع می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای امسال حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن گندم وارداتی در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

مدیر کل بنادر و دریا نوردی شهید رجایی اظهار کرد: کالای اساسی از جمله کود شیمیایی، برنج، شکر، گندم از بندر شهید رجایی تخلیه می‌شود و با همکاری تمامی دستگاه‌ها  سرعت تخلیه و بارگیری این کالاها افزایش یافته است.

عفیفی پور با اشاره به اینکه با همکاری شرکت راه آهن سعی کرده ایم تخلیه مستقیم کالا به واگن را هم اجرایی کنیم افزود: تخلیه مستقیم کالای اساسی از جمله گندم به واگن را انجام داده ایم و با هماهنگی گمرک سعی کرده ایم صاحب کالا برای ترخیص کالای خود اقدام کند.

او تصریح کرد: در مراکز توزیع این کالا‌ها تحویل گمرک داده می‌شود و صاحبان کالا‌ها اقدام به تحویل بار خود می‌کنند که در این زمینه شرکت راه آهن با فراهم کردن زیر ساخت‌های خود و انجام تدابیر لازم سعی کرده تا سرعت تخلیه کالا و هنچنین توزیع کالا‌ها را افزایش دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی اظهار کرد: با ایجاد و اصلاح فرآیند‌ها در حوزه تخلیه و بارگیری کالای اساسی سعی خواهیم کرد در شرایط کنونی اقتصاد کشور بتوانیم اقدامات لازم در راستای جابه جایی کالا‌ها و توزیع آن‌ها انجام دهیم.

او توضیح داد: در این شرایط چندین بندر از جمله بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی (ره) از تمامی ظرفیت‌های خود در جهت تخلیه و بارگیری کالای اساسی استفاده می‌کند و اجازه باقی ماندن کالا در بنادر را نمی‌دهد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار