بارش‌های رگباری شدید/ احتمال بارش تگرگ و طغیان رودخانه‌ها

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز و فردا بارش‌های شدید رگباری در استان رخ می‌دهد و احتمال بارش تگرگ و طغیان رودخانه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز و فردا بارش‌های شدید رگباری در استان رخ می‌دهد و احتمال بارش تگرگ و طغیان رودخانه وجود دارد.

امروز نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جنوبی بر روی استان پیش بینی می‌شود که تا اواخر وقت پنجشنبه سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق، گاه تگرگ و افزایش سرعت باد در استان خواهد شد.

عمده بارش‌های این سامانه در مناطق غربی، شمالی، شمال شرقی و برخی نقاط مرکزی استان پیش بینی می‌شود و آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها را در این مناطق به همراه خواهد داشت.

همچنین با توجه به حجم بارش طی این مدت در استان‌های همجوار توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود و با توجه به بروز صاعقه از حضور در مناطق مرتفع نیز اجتناب گردد.

ساعات بعد از ظهر امروز و امشب با افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی – شمال شرقی در محدوده تنگه هرمز و شرق خلیج فارس دریا مواج می‌شود و بیشینه سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر می‌رسد.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از رفتن به دریا خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها صورت پذیرد.

از نظر دمایی در این مدت کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.