افزایش ۹ درصدی آب سد کرج/ نیازی به رهاسازی آب نیست

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای استان البرز گفت: میزان آب ذخیره شده سد کرج در این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سعید نقدی مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای البرز، با اشاره به بارش‌های اخیر، در خصوص ظرفیت آب ذخیره شده در سدهای استان البرز، گفت: ظرفیت سد کرج ۱۷۹ میلیون و ۳۵۰ هزار مترمکعب است.

نقدی افزود: در حال حاضر ۱۴۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مترمکعب از حجم سد کر پُر بوده و ۳۷ میلیون و ۲۰ هزار مترمکعب آن خالی است.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای استان البرز میزان ورودی روزانه آب به مخزن سد کرج را دو میلیون و ۵۶۵ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: حجم آب خروجی از مخزن این سد نیز روزانه حدود یک میلیون و ۶۱۵ هزار مترمکعب است.

نقدی  افزود: میزان آب ذخیره شده سد کرج در این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او  در بخش دیگری به وضعیت سد طالقان اشاره کرد و گفت: ظرفیت سد طالقان ۴۲۰ میلیون مترمکعب است و در حال حاضر حدود ۳۴۰ میلیون و ۸۲۰ هزار مترمکعب از حجم این سد پُر بوده و ۷۹ میلیون و ۱۸۰ هزار مترمکعب از آن خالی است.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه‌ای استان البرز افزود: حجم آب ورودی و خروجی مخزن سد طالقان در طول یک روز نیز به ترتیب دو میلیون و ۸۶۸ هزار مترمکعب و ۴۰۳ هزار مترمکعب است.

نقدی گفت: حجم مخزن سد طالقان در این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

او در پایان با این توضیح که هنوز با سرریز سدهای استان مواجه نشده‌ایم، افزود: به همین دلیل در حال حاضر نیازی به رهاسازی آب ذخیره شده در پشت سدها نیست.

منبع:مهر
 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.