ترمیم زخم‌ها و سوختگی‌ها به کمک فناوری نانو

یک شرکت دانش بنیان با کمک فناوری نانو موفق به تولید محصولات ترمیم زخم ها، سوختگی‌ها و بندآورنده خونریزی شده است.

سهیلا سلحشور مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: شرکت ما تولید کننده محصولات تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی است که بر روی ایجاد راه حل‌های غیرتهاجمی و کم تهاجمی برای بیماران و سیستم مراقبت بهداشتی تمرکز دارد.

او ادامه داد: شرکت در سال ۱۳۸۴ تاسیس و بر روی تولید محصولات ترمیم کننده زخم و بند آورنده خونریزی متمرکز شد. سپس بر روی راه اندازی خط تولید ضدعفونی کننده با کاربرد‌های متفاوت و بر پایه تکنولوژی نانو نیز متمرکز شده  و فعالیت خود را آغاز کرد.

سلحشور بیان کرد: محصولات ترمیم زخم ما برای محدوده وسیعی از زخم‌ها و سوختگی‌ها مناسب اند و محصولات بندآورنده خونریزی نیز در انواع گوناگونی هستند که برای بندآوردن خونریزی‌های وریدی و شریانی مناسب هستند. همچنین محلول‌های ضد عفونی کننده تولید شده در شرکت ما نیز با تکنولوژی جدیدی از محلول‌های ضدعفونی کننده غیرالکلی با استفاده از کلوئید نقره تولید می شوند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره مجوز های شرکت گفت: محصولات ما دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گواهی CE، ۱۳۴۸۵ ISO ، ۵ ثبت اختراع اروپایی و امریکایی و ۲۳ ثبت اختراع ملی است. همچنین برای دومین سال پیاپی موفق به دریافت "جایزه فناوری ۲۰۱۹ از طرف مجموعه Global Health & Pharma شده است. از طرف مجموعه GHP، شرکت  به عنوان " شرکت پیشرو در ارائه راهکار‌های مراقبت از زخم در آسیای غربی" شناخته شده است.

او بیان کرد:طی ۱۵ سال گذشته، بیش از ۲۰ هزار بیمار از نژاد‌های مختلف با انواع متفاوتی از زخم‏‌های حاد و مزمن با محصولات مراقبت از زخم پیشرفته کیتوتک درمان شده ‏اند.


بیشتر بخوانید: تولید محلولی موثر برای از بین بردن ویروس کرونا


سلحشور درباره صادرات محصولات اظهار کرد: به کشور‌های زیادی از جمله: ایتالیا، لهستان، یونان، مالزی، فیلیپین، تایلند، ترکیه و عراق صادرات داریم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: محلول‌های ضد عفونی کننده تکنولوژی جدیدی از محلول‌های ضدعفونی کننده غیرالکلی با استفاده از نانو کلوئید نقره اند. این محصولات با از بین بردن طیف وسیعی از پاتوژن‌های بیماری‌زا (باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها) جهت جلوگیری از انتشار و گسترش انواع بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

او درباره نتایج آزمایش ها گفت: فعالیت ضدمیکروبی محصولات ما طی مطالعات دقیق در آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات بالینی مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی، اثبات شده است. این محصولات فاقد سمیت سیستمیک و سلولی، تحریک‌زایی و سمیت حاد استنشاقی هستند و همچنین براساس نتایج تست تعیین میزان دوز، غلظت ماده موثره آن‌ها در محدوده کاملا ایمن گزارش شده است.

محصولات ترمیمی

سلحشور بیان کرد: محصولات ترمیم زخم ، پانسمان‌های بیو اکتیو پیشرفته‌ای هستند که از ابتدا تا انتهای مراحل ترمیم زخم را پوشش می‌دهند. پانسمان‌های بر پایه جدیدترین دستاورد‌های پزشکی، اصول علمی و عملی ترمیم زخم به روش مرطوب، طراحی و تولید شده‌اند که نتایج شگرفی در بهبود انواع مختلف زخم‌های حاد و مزمن داشته‌اند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: این پانسمان‌ها از مواد طبیعی تهیه شده‌اند و به طور گسترده‌ای اثربخشی آن‌ها در مقایسه با پانسمان‌های سنتی در مطالعات بالینی ارزیابی و اثبات شده است و نتایج این مطالعات در ژورنال‌های معتبر بین المللی به چاپ رسیده است.

محصولات بند آورنده

او بیان کرد: محصولات بند آورنده خونریزی کیتوتک از مواد طبیعی (ORC)، ساخته شده‌اند و به طرز چشمگیری مدت زمان بند آوردن خونریزی را در انواع تروما، جراحی و ... کاهش می‌دهند. همچنین بند آورنده‌های خونریزی فاقد هر گونه حساسیت، تحریک پوستی، سمیت سلولى، سمیت حاد و نیمه‌مزمن و ژنتیکی هستند و کارایی آن‌ها در مطالعات بالینی مطابق با استاندارد‌های جهانی به اثبات رسیده‌ است.

سلحشور افزود: محصولات بند آورنده خونریزی با بند آوردن سریع انواع خونریزی‌های شریانی، وریدی و مویرگی در کوتاهترین زمان، با حفظ جان بیماران، کاهش هزینه‌های بیمارستانی، کاهش زمان بسترى تبدیل نوع درمان از بستری به سرپایی، کاهش نیاز به تزریق خون و کاهش انتقال عفونت نقش بسیار مهمی در ارتقای خدمات درمانی داشته‌اند.

انتهای پیام/

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار