خودکفایی، ارمغان روزهای در خانه ماندن

این روزها برای حفظ سلامتی باید بیشتر در خانه باشیم واین فرصتی است تا از وقت اضافه خود نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  روز‌های کرونایی، زمان ماندن در خانه و مشکلات شیوع ویروس کرونا در جامعه، برخی تنها اخبار هرروز را دنبال کردند و پیگیر نحوه کنترل و اقدامات در برابر این ویروس در جامعه بودند و جز استرس چیزی نداشتند.

عده‌ای هم که فقط وسواس داشتند که دستشان را بشورند و ماسک بزنند و دستکش داشته باشند، استرس پیدا کردن لوازم بهداشتی هم یک طرف.

اما عده‌ای هم در این بین از این فرصت استفاده کردند و ضمن رعایت تمامی مورد بهداشتی و فردی، به جهش تولید در منازل پرداختند.

 در این روز‌های کرونایی که دغدغه همه افراد حفظ سلامتی خانواده است اما عده‌ای تهدید کرونا را به فرصت همدلی و خودکفایی تبدیل کردند، از خودکفایی درپخت نان گرفته تا رونق تولیدات کشاورزی.

از کاشت سبزی تا پخت نان تلاش برای خودکفایی خانوار

 درهمین نزدیکی و در قلب شهر کرمان، خانواده‌هایی هستند که ترجیح دادند در ایامی که مهمان ناخوانده در شهر جا خوش کرده علاوه بر سرگرمی خود در خودکفایی خانواده هم نقش داشته باشند.

خودکفایی ارمغان روزهای در خانه ماندن

آقای شهریارپناه یکی از پدران با ذوقی است که در زمین کوچک در نزدیکی منزلش کاشت سبزی را رونق بخشیده است.

این فردبا ایجاد یک مزرعه نه چندان بزرگ نه تنها خانواده را در زمینه مصرف سبزی خودکفا کرده بلکه این تولیدات را هم به بازار شهر می فرستد و درکنار مزرعه هم بازارچه کوچک خرید و فروش با رعایت نکات بهداشتی راه انداخته است.

شهریار پناه گفت: یکی ازدلایلی که دراین زمینه سبب خلاقیت و ایجاد انگیزه برای این فرد شده است، وجود نیاز چهار فصل مردم محله و شهر به سبزی تازه بوده است.

این شهروند خلاق بیان داشت: با کاشت انواع سبزی نه تنها نیاز خانواده و اطرافیانش را برطرف کرده بلکه مازاد تولیداتش را هم به بازار برای فروش می فرستد و درآمد خوبی را هم به دست می‌آورد.

خودکفایی ارمغان روزهای در خانه ماندن

شهریار پناه گفت: علاوه بر خودش خانواده هم در این کار وی را همراهی می‌کنند و علاوه بر سرگرمی از گرفتن نیروی انسانی مازاد هم جلوگیری شده است.

او بیان داشت: روزانه بیش از ۵۰ کیلوگرم سبزی  از یک قطعه زمین ۷۰ مترمربعی تولید می کند و سود حاصل از این فروش دومیلیون ریال خواهد شد.

این فرد افزود: این اقدام سبب شده است فعالیتش را ادامه دهد و آن را توسعه دهد.

کشاورزی، نان پزی، صنایع دستی، کار‌های وفعالیت‌های هنری هرکدام علاوه بر ارائه هنرافراد درآمدی هم برای خانواده‌ها ایجاد کرده واز رونق خوبی برخوردار است.

خودکفایی ارمغان روزهای در خانه ماندن

در گوشه‌ای از شهر کرمان و درمحله‌ای دیگر یکی از چندین بانویی که مشغول نان پزی است، تنورش گرم است و درآمدش هم مطلوب.

خانم حسینی یکی از بانوانی است که در گوشه‌ای از حیاط خانه اش تنوری به راه انداخته و مشغول پخت نان است.

در گفت و گویی پای صحبت این بانوی هنرمند و فعال نشستیم.

خانم حسینی شاید یکی از چند صد نمونه بانوانی است که درهمین شهر ترجیح می‌دهند با دستان خود نان بر سر سفره بگذارند وعلاوه برپخت نان مورد علاقه درآمدی هرچند کوچک هم نصیبشان شود.

حسینی گفت: زمان آزاد و بیکاری در منزل سبب شد که از فرصت ایجاد شده بهره‌مند شود و خودش برای خانواده نان بپزد.

او بیان داشت: یکی از مزایایی که پخت نان برایش به ارمغان آورده است سرگرمی، فعالیت خانواده و خودکفایی در زمینه تولید نان بوده است.

خودکفایی ارمغان روزهای در خانه ماندن

او افزود: نه تنها خودش بلکه بانوان همسایه نیز در کنار وی پخت نان را آموزش دیده اند.

حسینی تصریح کرد: با رعایت نکات بهداشتی و تمامی موارد ایمنی و فاصله گذاری اجتماعی، بانوان همسایه نیز برای آموزش پخت نان به حیاط منزلش می‌آیند و ضمن یادگیری این موضوع، خود نیز در پخت نان در منزل آموزش دیده و نان مورد نیاز را پخت می‌کنند.

او گفت: علاوه بر تولید روزانه ۲۰۰ قرص نان هم بین همسایگان و اهالی محل با رعایت موازین بهداشتی توزیع می‌شود و درآمدی ناچیز هم علاوه برپخت نصیبش می‌شود.

گزارش از کلثوم نجفی

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار