طبق اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران؛

بی‌توجهی به کرونا، پرواز هما را باطل کرد / تکذیب برقراری پرواز رایگان از ایتالیا به ایران

بی‌توجی به پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مسافران باعث باطل شدن پرواز "هما" شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط برخی از مسافران و لزوم اجرای دستورات وزارت بهداشت، علت باطل شدن پرواز رم به تهران روز جمعه، ۲۹ فروردین‌ماه "هما" است.

 "هما"، ضمن عذرخواهی از مسافران گرامی این پرواز، به اطلاع می‌رساند در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و قطع پرواز‌های اکثر شرکت‌های هواپیمایی، بسیاری از هموطنان خارج از کشور از جمله دانشجویان درخواست بازگشت به کشور را دارند.

براساس درخواست‌های وزارت امور خارجه و تایید وزارت بهداشت، "هما" جهت بازگرداندن هموطنان، چند پرواز یک‌طرفه به برخی کشور‌ها را برقرار کرده است.


بیشتر بخوانید: تغییر ترمینال پذیرش مسافران "هما" در فرودگاه هیترو لندن


در خصوص برقراری پرواز رم به تهران نیز پس از درخواست و پیگیری سفارت ایران در ایتالیا و موافقت و صدور مجوز توسط وزارت بهداشت، یک پرواز در تاریخ ۲۷ فروردین‌ از رم به تهران انجام شد و طی آن تعدادی از دانشجویان به کشور بازگشتند. متاسفانه به دلیل رفتار‌های نامناسب عده‌ای از مسافران این پرواز و عدم تمکین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه‌ای، مسئولان بهداشتی کشور برای حفظ سلامت مسافران، خانواده‌های آن‌ها و شهروندان ایرانی تصمیم به لغو پرواز روز جمعه گرفتند.

همچنین درخصوص نشر مطالبی در فضای مجازی مبنی بر در خواست کشور ایتالیا جهت برقراری پرواز رایگان توسط این کشور و بازگرداندن هموطنان ایرانی و یا صدور مجوز پرواز از طرف سازمان هواپیمایی کشوری ایتالیا مشروط بر انجام پرواز رایگان توسط "هما" نیز به اطلاع می‌رساند این مطالب به هیچ عنوان صحت ندارد. صدور مجوز انجام یک پرواز بین‌المللی در حدود اختیارات شرکت‌های هواپیمایی نبوده و سازمان هواپیمایی کشوری متولی صدور مجوز است. همچنین انجام این پرواز‌ها که در مسیر رفت بدون مسافر انجام می‌شود برای "هما" به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نداشته و صرفاً جهت کمک به هموطنان و عمل به مسئولیت اجتماعی انجام می‌پذیرد.

گفتنی است با توجه به ضرورت اجرای دستورات وزارت بهداشت جهت حفظ سلامتی هموطنان، در صورت صدور مجوز، این پرواز برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
ناشناس
۰۱:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خوب کاری کردن لغو کردن،، دیگه میخوان برشون گردونند هم ادب ندارن بهداشت رعایت کنند،، بذارید تا همونجا بمونند
آخرین اخبار