حماس: بیش از ۵ هزار اسیر فلسطینی در معرض ابتلا به کرونا هستند

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۵ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاعلام الحربی المرکزی، جنبش حماس به مناسبت روز اسیر فلسطینی در بیانیه‌ای از حقوق این اسیران دفاع کرد.

در این بیانیه آمده است: سالی دیگر بر تعداد سال‌های طولانی اسرای فلسطینی گذشت و امروز در سالروز اسرای فلسطینی همچنان بیش از ۵ هزار اسیر در چنگ رژیم صهیونیستی هستند که ۴۱ نفر از اسرا زنان و ۱۸۰ نفر را کودکان تشکیل می‌دهند.

امسال اسرای فلسطینی در شرایط خطرناکی به علت شیوع ویروس کرونا قرار دارند و اهمال کاری رژیم صهیونیستی در رعایت ضوابط و شرایط بهداشتی در زندان‌ها که اسرا به ویژه ۷۰۰ اسیر مریض را در معرض ابتلا به این ویروس قرار داده است.

جنبش حماس در بیانیه خود اعلام کرد مردم فلسطین بدین مناسبت بار دیگر اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمینشان را محکوم می‌کنند و با جان خود بهای رسیدن به آزادی را می‌دهند.

در این بیانیه از وحشیگری رژیم صهیونیستی علیه اسرا و نادیده گرفتن تمامی اصول انسانی و اخلاقی در زمان شیوع کرونا را محکوم شده است.

جنبش حماس تاکید کرد که ابتکارعملی که به صهیونیست‌ها اعلام کرده همچنان پابرجاست و مسئله اسرای زندانی در اولویت گروه‌های مقاومت است و تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا انجام خواهند داد.

در این بیانیه مردم به حمایت از اسرا و مسئله آزادی آنان به ویژه در دوره کنونی و احتمال ابتلای به ویروس کرونا فرا خوانده شدند و همچنین از جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی خواسته شده در این چارچوب اقدام کنند و سیاست‌های خود را در این موضوع تغیر دهند.

جنبش حماس اعلام کرد که رژیم اشغالگر مسئول تمامی خطراتی است که متوجه اسرای فلسطینی بوده و هست و به آنان هشدار داد که این اقدامات غیرانسانی بی پاسخ نخواهد ماند.

در پایان این بیانیه از مجاهدت‌های اسرای گرفتار در چنگ صهیونیست‌ها تقدیر و همبستگی مردم و مقاومت با آنان اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار