لایروبی رودخانه ها برای جلوگیری از سیلاب

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت:رودخانه ها برای جلوگیری از سیلاب و آبگرفتگی‌ها باید لایروبی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،کامبیز لقمانی، مقدم،معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا از اداره‌های منابع آب و جهاد کشاورزی خواست برای جلوگیری از سیلاب و آبگرفتگی‌ها، رودخانه‌های کانرود، سیرالیوه و سیبلی بخش لوندویل را لایروبی کنند.

او در جلسه کمیته تخصیص آب در فرمانداری آستارا گفت: اداره های متولی لایروبی رودخانه ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند و مصالح برداشت شده به طرح های عمرانی اختصاص یابد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا افزود: لایروبی تالاب استیل به وسعت ۱۳۸ هکتار، نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است و اداره های محیط زیست و جهاد کشاورزی در تامین اعتبار و لایروبی تالاب مشارکت کنند.

کامبیز لقمانی گفت: لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای ادامه دارد و مصالح آن صرف طرح های بارانداز راه آهن و سد لاستیکی می شود و با تکمیل این سد، بخش زیادی از مشکل آب شرب و کشاورزی برطرف خواهد شد.

او افزود: تکمیل سد لاستیکی نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار است و با ظرفیت یک میلیون متر مکعب آب، جزو هفت سد لاستیکی در حال ساخت گیلان است و ساخت آن از مرداد ۹۶ آغاز شده است.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.